Csúszós úton, sárban és homokban is segít a Vitara
A tesztautónkban egy 1.4-es, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor dolgozott. A Suzuki Vitara szíve 130 lóerős teljesítményre és 235 Nm-es nyomaték leadására képes 2-3000 percenkénti fordulatszám mellett. Az erőforráshoz automataváltó csatlakozott, ami lehetővé tette a lendületes, sportos kigyorsításokat, például az autópályára történő felhajtásnál.
Az összkerékhajtásnak köszönhetően olyan vezetési módok közül választhattunk, mint az Auto, a Sport, a Snow, és a Lock. Az Auto üzemmód az üzemanyag-hatékonyságot helyezi előtérbe és csak akkor vált összkerékhajtásra, ha a kerekek megcsúszását érzékeli. A Sport üzemmód javítja a Suzuki Vitara kanyarodási teljesítményét azáltal, hogy több nyomatékot helyez a hátsó kerekekre. A Snow, nevéből adódóan a havas és egyéb csúszós útszakaszokon tudja fokozni a kerekek tapadását. A Lock funkció pedig segíti a Vitarát a sárból, vagy homokból történő kijutásban úgy, hogy a rendszer több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. (Az általunk tesztelt Suzuki SX4 S-Crossban is megtalálhatóak ezek a vezetési módok: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid: kipróbáltuk az Év Magyar Autója 2020 győztesét)
Tudatosabb leszel egy hibrid autóban
A megbízható, erős motor a 48 Voltos hibrid rendszerrel kiegészítve garantálja az alacsony fenntartási költségeket. Utalva a lágy-hibrid hajtásra, a Suzuki Vitara kecsesen ívelt fényszóróiba kis türkizkék csík került. A tesztidőszak alatt a Vitarát leginkább városban, illetve autópályán használtuk, de egyszer sem tapasztaltuk, hogy megnőne az étvágya. Városban 6, országúton és autópályán pedig 5,5 liter/100 km-es fogyasztást számoltunk. Ez meglepően jónak számít és minden bizonnyal a 48V-os hibrid rendszer, valamint a Start-Stop rendszer érdeme is. Ez is érdekelhet: Vezettük a Suzuki hibrid modelljeit, mutatjuk mindet
A Vitara egyébként tudatosságra neveli tulajdonosát, ugyanis a fedélzeti komputerén folyamatosan nyomon követhető a 48V lítiumion akkumulátor töltöttségi szintje. Ezt lényegében csak a rekuperációval, vagyis a fékenergia visszanyeréssel lehet feltölteni, azaz minél többször és minél nagyobb kigurulásokat kell tenni az autóval. Tesztünk alatt a teljes feltöltöttséget nem sikerült elérni, de a töltöttség általában a 2-es és a 3-as csík kötött ugrált. Ez azt jelenti, hogy mindig sikerült valamennyi áramot termelni, amit aztán a hajtáslánc fel tudott használni a motor indításához. A hibrid rendszernek köszönhetően a Start-Stop rendszerrel leállított motor sokkal simábban és gyorsabban újra tud indulni, amikor levesszük a lábunkat a fékpedálról, például egy-egy lámpaváltásnál. (Tudtad, hogy mostmár csak hibrid modelleket gyárt az esztergomi Suzuki-gyár az EU számára?)
Suzuki Vitara: nem lehet csalódni benne
Vezetni szinte már-már legendásan jó a Vitarát. Az első tengelyen alkalmazott MacPherson felfüggesztés a prémium autók utazási komfortjával ruházza fel az autót. Még a hepehupás utakon is olyan utazási élményt nyújt, mintha párnákon gurulna. A nagy méretű, 17 colos gumiabroncsok nem veszik fel az utak egyenetlenségeit és a fekvőrendőrökön sem döccen nagyot a kocsi karosszériája. A motorháztető alatt duruzsoló turbós motorral még az emelkedőkön is könnyen és gyorsan lehet felszaladni vele.
Mindent összevetve a Suzuki Vitara a GLX-felszereltséggel ideális, kényelmes és praktikus családi autónak bizonyult. Az esztergomi modell nem véletlenül számít igazi slágerterméknek: biztonságos és komfortos vezetési élményt nyújt, fel van vértezve korunk legfrissebb fejlesztéseivel, jó a dizájnja és praktikus a beltere. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy követi a „flow-t”, hiszen évről-évre megkapja a szükséges frissítéseket, újításokat, nagy átalakításra azonban nincs szüksége. Ha valaki az alapvető felszereltségnél kicsit többet szeretne, akkor a különféle kiegészítőkkel kibővítheti a választott modellt és teljes mértékben egyedire szabhatja. A terep-csomaggal többek között első- és hátsó kartervédő, a városi csomaggal pedig a karosszéria színétől eltérő színre fújt visszapillantó tükrökkel, vagy hátsó lökhárítódísszel dobhatjuk fel a Vitarát.
A tesztben szereplő autó ára – tavaly tavasszal, amikor kipróbáltuk – kedvezményesen, kéttónusú fényezéssel 8 450 000 forint volt. (8 230 000 Ft + kéttónusú fényezés 220 000 Ft). A Vitara ezzel nemcsak technikai felszereltségben, hanem árban is a csúcsot képviseli a hazai gyártású Suzukik között. Egy ilyen összeállítással egészen biztosan nincs veszélyben a Vitara első helye a magyar piacon.
Támogatott tartalom.
Ezek is érdekelhetnek:
- D. Tóth Kriszta mostantól Suzuki Vitarával furikázza a magyar hírességeket
- Suzuki Swace: ha hibrid családi kombit keresel, akkor megtaláltad!
- Hibrid Suzuki Ignis: egy trendi, kifinomult és zöld mini SUV
- Suzuki SX4 S-Cross Hybrid: kipróbáltuk az Év Magyar Autója 2020 győztesét