Suzuki Ignis
Kicsi, tágas és még hibrid is ez a Suzuki Ignis

A Suzuki Ignis régen a „mi autónk” volt, hiszen 2003-2007 között az esztergomi gyárban szerelték össze. Sorozatgyártásának első két évében piacvezető volt Magyarországon, csillaga azonban megfakult az MK4-es Swift megjelenésével. Az Ignis 2017 januárjában tért vissza hazánkba, amikor megkezdődött a harmadik generációs változat forgalmazása. Most a hibrid változatot teszteltük, nincsenek titkok: azt kaptuk, amit vártunk.

A Japánban készülő modell nem sokat őrzött meg abból, amit az elődje képviselt, a Suzuki ugyanis úgy gondolta, hogy szükség van egy mini SUV-ra a kínálatban. Így született meg a Suzuki Ignis, amely 1,69 méteres szélességével és 1,59 magasságával, valamint 3,7 méteres hosszúságával üde átmenetet képez egy városi kisautó és egy tágas SUV között. „Egy stílusos, felhasználó-barát, kompakt crossover” – jellemezte Masayuki Ishiwata, a modell formatervezője az Ignist. A teszt alapján mi igazat adunk neki.

Mit tud egy lágy hibrid autó?

Masayuki korábban elmondta, kezdetektől fogva terítéken volt ennél a generációnál a mild, vagyis a „lágy hibrid” hajtás bevezetése. Ami végül ez év januárjában jutott el Magyarországra. Mit is jelent ez pontosan?

Suzuki Ignis
Mini SUV-hoz kis motortér dukál

A Suzuki Ignis hajtáslánca magában foglal egy meghajtó funkcióval ellátott indítógenerátort (ISG), ami a hagyományos váltóáramú generátort helyettesíti. Menet közben ez fontos szerepet tölt be: újraindítja a stop&start-rendszerrel leállított 1,2 literes Dualjet benzinmotort és az üzemanyag-igényes gyorsításoknál segíti annak működését. Az ISG másik előnye, hogy a motor újraindítása simább és halkabb, mint a hagyományos stop&start rendszereknél.

A hibrid rendszer az ólomakkumulátor mellett egy könnyű, lítium-ionos akkumulátorral is rendelkezik. Az Ignis lassításakor ezek eltárolják a fékezési energiavisszanyerés (rekuperáció) következtében keletkező elektromosságot. Azt pedig a 12 Voltos hibrid rendszer használja fel a 90 lóerős benzinmotor, vagy éppen az elektronikai berendezések működtetéséhez. Az Ignis lágy-hibrid hajtáslánca gazdaságosabban és hatékonyabban üzemeltethető a sima benzines Ignisekhez képest. A Suzuki valóban elkötelezett a hibrid hajtás mellett, idén például csak hibrid autók készülnek az Unió piacára Esztergomban.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3