Ma nyitja meg kapuit a Frankfurti Autószalon, de mi már kedden és szerdán bejártuk (majdnem) az egészet, hogy megnézzük a legérdekesebb és legizgalmasabb újdonságokat. Ha esetleg Frankfurtba készültök az elkövetkező napokban, akkor mindenképpen ugorjatok be a szeptember 22-ig tartó autókiállításra, ahol a főszerep az elektromos megoldásoknak jutott.
Bár idén számos jelentős autómárka nem jelent meg, akik viszont igen, azok látványos standokkal és modellekkel készültek. A kiállítók büszkén mutogatják a legújabb modelljeiket és koncepcióautóikat, amelyeket a személyzet folyamatosan törölget, hogy mindig és minden szögből csillogjanak-villogjanak. A hatalmas csarnokokban színes fények, különleges hangeffektusok, LED-falakra vetített filmek emelik a rendezvény hangulatát. Sőt, az egyik standnál még olyan DJ-t is láttunk, aki a zene mellett a kiállított autó alatti LED-padló vizuális effektjéért is felelt.
A kocsikhoz nem mindig egyszerű odaférni, általában nagy a tolongás egy-egy modell körül, különösen a most debütált autókat nehéz megközelíteni. De mi nem adtuk fel, türelmesen kivártuk (na jó, néha kicsit tolakodtunk), hogy végre senki (vagy maximum egy-két ember) maradjon a kocsi közelében. Beülni csak némelyikbe lehetett, így sajnos nem mindegyiket tudtuk igazán testközelből megtapasztalni. De azért így is remek élmény volt ez a két nap, különleges érzés volt közelről látni az idei év nagy durranásait. És akkor következzenek a mi kedvenceink a 2019-es Frankfurti Autószalonról.
1. Lamborghini Sián
Az olasz márka követi a trendet, így megalkotta első lágy-hibrid hajtású modelljét, a 819 lóerős Siánt. A szuperautó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a max. sebessége akár a 350 km/órát is meghaladhatja. A modellből 63 darab készül, ez a példányszám pedig nem véletlen, az autógyár ugyanis idén ünnepli fennállásának 63. évfordulóját. A Sián egyébként villámlást jelent az egyik olasz dialektusban, és nemcsak a felnőttek, hanem a gyerekek is rajonganak általában ezért a fantasztikus autóért.
2. Porsche Taycan
A Porsche még nagyobb dobással készült, és egy teljesen elektromos sportautóval lepte meg a világot. A Porsche márkaigazgatója elmondta, hogy a modell két verzióban készül (egyelőre), ez a Turbo és a Turbo S, amelyek teljes feltöltöttségről akár 450 és 412 km megtételére képesek.
A 680 lóerős Taycan Turbo és a 761 lóerős Taycan Turbo S a márka első elektromos modellje, így érthető volt a nagy várakozás. A Porsche egyébként tavaly ünnepelte fennállásának 70. évfordulóját, és az ebből az alkalomból tartott kiállításra mi is ellátogattunk Brüsszelbe.
3. Land Rover Defender
A kiállítás egyik legnagyobb eseménye volt az új Defender leleplezése, éppen ezért akkora tumultus alakult ki a standnál a bemutató idején, hogy szinte semmit sem láttunk. A 68 év után elbúcsúztatott, majd most újjászületett modell idén kétféle változatban készül, három- és ötajtós verzióban, mindkettő panorámatetőt kapott, sőt a kocsi aljára kamera is szerelhető, hogy a kijelzőn azt is lássuk, ami az autó alatt van. Igazi terepjáró, amely könnyedén veszi a legdurvább kihívásokat is.
A kiszállítás jövőre indul, de elektromos verziót egyelőre nem, csak plug-in hibrid modellt terveznek belőle. A 3 ajtós Defender 90 ára kb. 15 millió forint az 5 ajtós Defender 110 pedig 17 millió forint körül van.
4. Volkswagen ID.3
A Bogár és a Golf után az ID.3 vezeti át a német márkát egy új korszakba: az elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt érába. A 170 lóerős új modell gyártása novemberben indul a hajdanán Trabantokat gyártó zwickaui gyárban, a kezdő ára 30 ezer euró alatt lesz (kb. 9,9 millió forint – amelyből 1,5 millió forintot állami támogatásból fedezhetünk). Teljes feltöltéssel az alapverzió kb. 330 kilométert tud megtenni, míg a csúcsváltozat akár 550 kilométerre is képes lesz. Az ID.3 egyébként nagyon trendire sikerült, a márka ezzel az újítással egy új generációt akar megszólítani. Ezzel a kocsival könnyű dolga lesz a Volkswagennek, aki a megújulás égisze alatt a logóján is ráncfelvarrást végzett. Nemrégen mutatta be egyébként a Volkswagen az új Passátot is, amely szintén nagyon ütősre sikerült.
5. Opel Corsa-e
A hatodik generációs Corsa többféle változatban érkezett meg, többek között 1,2-es benzin-, és 1,5 literes turbódízel motorral, de a legfontosabb mégis az elektromos verzió, a Corsa-e. A kocsi orrába épített villanymotor 136 lóerős, az autó 8,1 másodperc gyorsul 100-ra.
Egy töltéssel kb. 330 kilométert tudunk megtenni vele, gyorstöltőn kb. fél óra alatt lehet 80%-os szintre feltölteni. Az alapára 30 ezer euró alatt alakul, ám csak jövő tavasztól lesz kapható. Mi már alig várjuk, hogy tesztelhessük.
6. Honda e
Akárki akármit mond, a Honda elektromos autóját szerintünk a városi közlekedésre tervezték. A kocsi letisztult, egyszerű formavilága mögött egy futurisztikus, igazán okos belső található. Ennek egyik különleges eleme az Oldalsó Kameratükör Rendszer, amely az oldalsó visszapillantó tükröket helyettesíti: a kocsiban két hatcolos képernyőn jelennek meg az autó mellett és mögött zajló események.
Teljes töltöttséggel akár 220 kilométert is megtehetünk az autóval, amelyet villámtöltővel fél óra alatt 80%-ra tudunk feltölteni. Eddig több mint 40 ezren jelezték elővásárlási szándékukat – a kocsi már rendelhető, ám csak jövő nyáról indul a kiszállítás. A 136 lóerős Honda e alapmodell bruttó ára 9 599 000 forint, míg a 154 lóerős, gazdagabban felszerelt Honda e Advance 10 999 000 forint – ebben már benne van az a másfél millió forintos állami támogatás, ami az új villanyautókra igényelhető.
7. Mini Cooper SE
A MINI első tisztán elektromos meghajtású 184 lóerős modellje is az idei Frankfurti Autószalonon debütált, bár mintha kisebb reflektorfényt kapott volna, mint a vele azonos márkacsoportba tartozó új BMW modellek. Ennek ellenére nekünk nagyon bejön a kicsi, ám erős villanyautó. A MINI Cooper SE hozza a formáját, hiszen 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és már a gázpedál enyhe érintésre is nagyon érzékenyen és erősen reagál. Teljes töltöttséggel akár 270 km-t is meg tud tenni ez a villanyautó, amelyet idén novemberben kezdenek el gyártani az oxfordi gyárban.
8. BMW modellek
A német márka több újdonsággal is készült, itt mutatták be például a BMW X6, a BMW 8-as Gran Coupé, és az új BMW X1 modelleket. De itt csodálhattuk meg a sportos vezetési élmény jövőjét megelevenítő BMW Vision M NEXT tanulmányautót is, amely teljesen levett minket a lábunkról. Itt nézhetitek meg, milyen óvatosan állt be az autó a kiállítási standra:
9. Smart EQ
Az autómárka gyártója szintén nagyot dobbantott, amikor két- és négyszemélyes változatban készítette el a városi közlekedésre szánt, kicsi kocsi teljesen elektromos modelljeit. A kétszemélyes EQ fortwo cabrio teljes töltöttséggel 145 kilométert tud megtenni, a 80%-os töltöttségi szintet gyorstöltővel kb. 40 perc lehet elérni. A max. sebessége 130 km/óra, és közel 12 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
A négyszemélyes EQ forfour változatának maximális sebessége szintén 130 km/óra, ám egy kicsivel lassabban éri el a 100-at, mint a fortwo. Teljes töltöttséggel 140 km megtételére képes, és ugyancsak 40 perc kell a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez.
10. Ford Puma Ecoboost
Ezzel a kompakt crossoverrel tért vissza a Puma, és a korábban a sportkocsikra hajazó modell ma már inkább olyan, mint egy kisebb SUV. A 155 lóerős autó elég erősnek bizonyul, lágy-hibrid hajtással és 1.0 literes Ecoboost motorral működik. A hírek szerint jövőre indul a kiszállítás, először Németországban, ahol négyféle változatban lesz rendelhető. Akik szeretik a SUV típust, de ódzkodnak a túl nagy kocsiktól, azoknak ez éppen jó választás lehet. Nekünk egyébként az új Ford Focus is nagyon tetszett, tesztünkről itt olvashatsz.
Fotók és videók: Drive Me Baby
Szöveg: Kata és Zsuzsa