Versenymérnök vs. teljesítménymérnök

A modern versenyzési szabályok miatt a mérnökök munkája legalább 50%-ban hozzájárul az eredményhez, jóval nagyobb arányban, mint mondjuk egy évtizeddel ezelőtt. A pilóták után lényegében az ő munkájukon múlhat a pályán a siker vagy éppen a kudarc.

A mérnökök munkájába beletartozik minden, ami az autó teljesítményével kapcsolatos, és szellemi munkát, kalkulációt vagy tervezést igényel. Ezen felül a versenyző felkészítésében is nélkülözhetetlen a tevékenységük.

mitch evans formula e pilóta elektromos autóverseny
Josep Roca, versenymérnök, Mitch Evans Formula-E pilóta és Cristina Manas teljesítménymérnök a verseny előtt (Fotó: Jaguar Racing)

A versenyzőknek – szemben a köztudatban élő információval – nem egy, hanem két személyes segítője van. Az egyik a versenymérnök, a másik a teljesítménymérnök. Utóbbi arcával az autóerseny nézője jó esetben soha nem fog találkozni, pedig az ő munkája is nélkülözhetetlen a siker érdekében.

Az epizódokat többféle platformon is nyomon lehet követni: Youtube-on, Spotify-on, Apple Podcaston, Google Podcaston, Instagramon, Facebookon és Twitteren. A teljes ötödik részt az alábbi videón megnézhetitek:

Nők az autóvilágban

A Drive Me Baby-n már számos alkalommal foglalkozunk az autóipar külföldi és hazai női szereplőivel. Bemutattuk már Kiss Melitta Patríciát, a győri Audi Hungaria gyártástervező mérnökét, aki arról mesélt nekünk, milyen nőként a járműgyártásban dolgozni. Beszélgettünk Dániel Tündével, aki mint autódizájner jelenleg éppen a német Audinál dolgozik nap, mint nap azon, hogy az autók legfontosabb kiegészítői, a felnik tökéletesen passzoljanak mind formatervben, mind funkcióban a legújabb modellekre. Kis-Hontvári Dorina pedig elmesélte nekünk, hogy mi a feladata autóipari ergonómusként a győri Audi Hungaria gyárában.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2