A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15%-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. Soha nem mértek ennyi embert, 2020-ban összesen 2 771 710 kerékpározót számoltak az adott útvonalakon. Az azonban biztos, hogy a koronavírus-járvány közrejátszott a budapesti biciklis forgalom jelentős növekedésében.
Az aszfaltba telepített érzékelők felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek. Arányaiban decemberben nőtt legjobban a biciklis forgalom az előző év azonos hónapjához képest, helyenként 29% és 95% közti emelkedést produkálva.
A budai rakpart az egyik legnépszerűbb útvonal
Korábbi évekhez képest munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a fővárosi kerékpárforgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő eredmény. A budai rakparti bicikliút a legnépszerűbb útvonal, ahol 2020-ban számoltak először 1 milliónál több kerékpározót. A növekedés nyertese 2019-hez képest viszont a Csepelre vezető Weiss Manfréd út kerékpárútja.
A Kerékpáros Klub szerint a növekedést egyszerre okozhatta az, hogy a koronavírust sokan a távolságtartást biztosító biciklis közlekedéssel akarják elkerülni, illetve a lezárások alatt is könnyen elérhető szabadidős tevékenységet nyújt a bicikli. Egyre többen ismerhetik fel, hogy kerékpáron elkerülhetők a dugók és parkolóhelyeket sem kell keresni.
Sokakat a Kerékpáros Klub javaslatára kialakított új kerékpársávok és a rakparti korzó ültethetett biciklire. Ezt bizonyítja reprezentatív kutatásuk, mely szerint a budapestiek többsége szívesen kerékpározik, ha ezt kijelölt biciklisávok, utak teszik vonzóbbá. Legtöbbször autózol, de kipróbálnád magad bringán is? Ebből a cikkünkből megtudhatod, milyen a budapesti kerékpározás egy női autós szemével – mi ugyanis kipróbáltuk.
Hogyan alakul a budapesti biciklis forgalom 2021-ben?
A koronavírus miatti korlátozások – legalább a lakosság nagy részének átoltottságáig – velünk maradhatnak, a kerékpározás növekedésének viszont tovább kell tartania, hiszen egészségesebb, biztonságosabb, élhetőbb Budapestet nyerhetnek vele a nem kerékpározók is. A koronavírust, a 3-as metró lezárását és a szinte lehetetlenné vált parkolási helyzeteket is egyszerűen meg lehet úszni biciklivel. A bringa télen is a legszabadabb, legmegbízhatóbb, legegészségesebb közlekedési eszköz, hangsúlyozza a BKK.
Forrás: Kerékpárosklub