Letisztult külső formaterv Porsche génekkel
Letisztult formatervével a 2021-es Porsche Taycan egy új kor kezdetét fémjelzi, ugyanakkor összetéveszthetetlen Porsche-géneket hordoz magán. Az elektromos sportautó szemből különösen alacsonynak és szélesnek tűnik, kiemelkedő vállakkal. A sziluettjét sportos tetővonala határozza meg, amely hátrafelé lejt, a magas oldalvonal pedig egy újabb dinamikát fokozó elemként tűnik fel. A hangsúlyos vállak, a kecses, meredeken lejtő C-oszloppal együtt még inkább kihangsúlyozzák az autó hátulját. Mindezt olyan innovatív elemek bővítik ki, mint a hátsó fényívben elhelyezett Porsche logó üveghatású betűi.
A modellcsaládon belül a Taycan megkülönböztető jegyei között megtalálhatjuk az aerodinamikailag optimalizált 19 colos Taycan Aero kerekeket és a fekete színű féknyergeket. Az első lökhárítón, az oldalszoknyán és a hátsó diffúzoron ugyanúgy fekete betéteket találunk, mint a Taycan 4S esetében. A LED-es világítás az alapfelszereltség része.
Egyedi belső formaterv
A Taycan belső tere egy új kor kezdetét jelképezte 2019-ben: letisztult kialakítása és teljesen új architektúrája mind a mai napig kiemelkedően modern hatást nyújt. A szabadon álló, hajlított műszercsoport-kijelző a műszerfal legmagasabb részét jelenti, egyértelműen a vezetőt helyezve az autó középpontjába. Emellett 10,9 colos központi kijelző és opcionális utas oldali kijelző is a digitális világban üdvözöl minket.
2020 sikeres év volt a Taycan számára
A Porsche sikeres rajtot vett az elektromos kor hajnalán, világszerte több mint 20.000 Taycan kiszállításával 2020-ban. Norvégiában a Taycan eladásai az összes eladott Porsche modell 70 százalékát tették ki, november elején pedig már az ezredik norvég ügyfél vehette át autóját – az eladások több mint megkétszereződtek az országban.
Az elektromos sportautó már körülbelül 50 nemzetközi díjat zsebelt be, többek között legfőbb piacain, így Németországban, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kínában. Az új hátsókerék-hajtású Taycan tartja az elektromos autóval felállított leghosszabb drift rekordját is a Guinness World Record™ hitelesítése szerint: a modellel a pilóta megállás nélkül 42,171 kilométert tett meg keresztben.
Képek/Forrás: Porsche Newsroom