Modern és a retró stílusjegyek jellemzik az új Renault 5-öst
A modern Renault 5-ös dizájnját vélhetően az a Gilles Vidal tervezte, aki tavaly júliusban a Peugeot-tól igazolt a Renault-hoz. Vidal többek között a jelenlegi Peugeot-ok megjelenéséért is felel. A képek alapján az eredeti Renault 5 főbb stílusjegyeit, így a függőleges hátsó lámpákat, a lapos csomagtérajtót és a szögletes, doboz formát is sikerült látványosan adaptálni.
Műszaki információkról, valamint az R5 belsejéről egyelőre nem érkeztek információk. Ha lehet hinni a sajtóeseményen elhangzottaknak, akkor az új elektromos Renault 5-öst akár három éven belül piacra dobhatja a francia gyártó.
R5: a kultuszautó
Az eredeti, 1972-ben debütáló Renault 5-ös a szupermini autószegmens első nagyobb hullámának meghatározó szereplője volt. Egy aranyos, avantgárd stílusú autó, amely egyben volt formabontó, praktikus és persze szerethető is. A Renault 5-ös ’72-es bemutatásától kezdve egészen 1986-ig folyamatosan a legnagyobb darabszámban értékesített autó volt Franciaországban. A közkedvelt francia kisautóból 14 év alatt több mint 5,5 millió darabot gyártottak le. Az R5-ös összesen két generációt élt meg, egészen 1996-ig gyártották, piacról való kivezetése után a francia gyártó kínálatában keletkező űrt a Renault Clio töltötte be. Az új, mostmár hibridként is elérhető Renault Cliót mi is kipróbáltuk, itt elolvashatod, mit gondoltunk róla.
Ha érdekelnek a cuki elektromos városi kisautók, olvasd el a ezeket is:
- Már a Kia is városi elektromos mikroautót dobna piacra
- Fürge és agilis lett az új elektromos Twingo
- Citroën Ami, a jogosítvány nélkül vezethető elektromos törpeautó