Vigyázott rám az Opel Mokka
Egy külső-belső alapos dizájnváltáson átesett modell esetében elengedhetetlen, hogy a legfontosabb vezetésbiztonsági és -támogató asszisztenciák ne kerüljenek bele. Ma már szinte kötelező a legújabb modellekbe ezeket beleépíteni. Bevallom, nagyon megszoktam őket, és ha egy régebbi autót vezetek, szinte már hiányolom is a legtöbbet közülük.
Ilyen például a tolatókamera és -radar, amely az Opel Mokka Elegance felszereltségétől az alaptartozék része. Ugyanígy kedvencem az aktív sávtartó (az Edition belépő szinttől jár), amelynek köszönhetően az autó ügyesen követi az út vonalát akár a kormány elengedése mellett is. Egyszer-egyszer jól jött az automata vészfék is, amikor például kicsit későn kezdtem el fékezni az előttem hirtelen megálló kocsisor mögött. Viszont hiányoltam a holttérfigyelőt (ez a legmagasabb, Ultimate felszereltséghez jár), helyette viszont volt Sport üzemmód, amelybe kapcsolva igen jól érezhettük az Opel Mokka turbómotorának erejét.
A márka azt hirdeti a Mokkáról, hogy a modell tudja a kettes szintű önvezetést. Ennek lényege többek között az adaptív sebességtartás, amikor az autó automatikusan gyorsít és fékez, és mindig állandó távolságot tart az előttem haladó járműtől. Ide tartozik a már említett sávtartás, automatikus vészfékezés és a külön kérhető parkolóasszisztens. Ez nagyon hasznos funkció, néha szoktam használni, ha éppen van az adott tesztautóban. Ilyenkor a rendszer segít parkolóhelyet találni, majd magától beteszi az autót a kiválaszott helyre. Nekem a kormányt sem kell fognom.
Kellene nekem az új Opel Mokka?
Naná, hogy repdesnénk örömömben, ha megkapnám a szülinapomra! Na jó, ezt senki se vegye komolyan…bár ki tudja….soha ne mondd, hogy soha!
De csakis a sportos GS Line felszereltséggel, ebben a színkombinációban (végül jobban megtetszett, mint a zöld), és ha nem elektromos motorral, akkor az erősebb, 130 lóerős turbó benzinessel. Lehet ugyanis kapni 100 lóerős turbó benzinmotorral is. Dízel változatban 110 lóerőre képes az új Mokka, míg a teljesen elektromos Mokka-e 136 lóerős. A Mokka-e egy 50 kWh-s akkumulátort rejt egyébként és hivatalosan 324 km-es hatótávra képes teljes töltöttség mellett. Bővebb infót itt találsz róla: Szikrázik a feszültség az elektromos energiával teli új Opel Mokka körül
Olvasd el többi Opel-tesztünket is, mutatjuk, mennyire jöttek be nekünk az egyes modellek:
- Új Opel Corsa: 3 nő tesztelte, majd elmondta a véleményét
- Itt az új elektromos Opel Corsa! Berlinben vezettük, és megszerettük
- Opel Grandland X Hybrid4: lenyűgözött a benne rejlő 300 lóerő!
- Ági, a méhek és egy fehér Opel Combo Cargo különleges kapcsolata
- Opel Insignia Exclusive: elkényeztet, ha nem vigyázol