corsa-e töltés otthon

Még aki nem is követi igazán az autós híreket, valószínűleg az is látja, hogy egyre több a zöld rendszámos autó. Az is egyre gyakrabban találkozik elektromos autó töltőállomásokkal a benzinkutakon, mélygarázsokban, parkolókban. Egyre gyakrabban hallja a mild hibrid, plug-in hibrid, full elektromos kifejezéseket. És egyre gyakrabban foglalkoztatja a gondolat, hogy vajon miért nő a népszerűségük ezeknek az autóknak? Miért éri meg megvenni elektromos hajtással egy adott autót, mint ugyanazt a modellt benzines változatban, olcsóbban? Miért jó nekünk, ha ilyen kocsival járunk? És egyáltalán, hogyan kell együtt élni egy elektromos autóval? Ezekre a kérdésekre is kerestük választ, amikor Zam Donát, az Opel Magyarország elektromobilitási felelősével beszélgettünk.

1. Ugyanaz a modell mindig drágább elektromos meghajtással, mint benzines vagy dízel verzióban. Miért éri meg mégis elektromosat választani?

Bár az elektromos autók drágábbak, mind az üzemanyagköltségük, mind pedig a fenntartási költségük jelentősen kisebb. Az éves karbantartás nagyságrendileg a felébe, az energiaköltség pedig a negyedébe, vagy akár jóval kevesebbe is kerülhet egy belső égésű autóhoz képest. Így ha kiszámoljuk, hogy azonos futásteljesítménnyel több év alatt összesen mennyit költenénk egy belső égésű autóra, és mennyit egy elektromosra, bizonyos esetekben az elektromos autó már jobban megéri. Ez szépen megfigyelhető Nyugat-Európában is, ahol az autókat nagyobbrészt már havidíjas konstrukciókban használják, és ilyenkor a teljes fenntartási költség több esetben kedvezőbb az elektromos autóknál.

Zam Donát Opel termékkordinátor és elektromobilitási szakértő
Donát épp a nyilvános töltőpont működését magyarázza

2. Ha valaki nem lízingelni, hanem megvenni akarja, akkor neki mikor térül meg az elektromos autó vásárlásába fektetett pénze?

Egyelőre nincs benne a közösségi tudásban, hogy négy-öt év múlva mennyit fog érni a most megvett elektromos autó, de a becslések egyre pontosabbak. Sok függ a legdrágább alkatrész, az akku típusától és állapotától. A folyadékhűtéses akkurendszerek, mint például az elektromos Opeleké is, kevésbé hajlamos a túlmelegedésre, így akár sokkal hosszabb életű is lehet.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4