Természetközeli helyeket kerestünk

A kevesebb ember, a nagyobb terek és a természet közelsége is magyarázhatja, hogy a vizsgált időszak legnagyobb nyertesei turisztikai szempontból a vidéki desztinációk. A Magyar Turisztikai Ügynökség #itthonbiztonságos kampányának szintén a magyarok országon belüli utazási kedvének visszaállítása volt a célja. Ennek a kampánynak volt a része az alábbi kis videó is:

Hatalmasat nőtt az érdeklődés a vidéki településekkel kapcsolatban. Többek között a Tisza-tó partján fekvő Poroszló (+58%) vagy Tiszafüred (+22%), a Balaton környéki települések, amelyek közül látványosan kiemelkedik Badacsonytomaj (+30%), a Békés megyei Szarvas (+19%), vagy a Kelet-Magyarország Káli-medencéjeként is emlegetett Noszvaj (+14%) iránt. A TOP10 legkeresettebb magyarországi város közül a legnagyobb visszaesést Budapest tapasztalta a keresési adatok alapján (-54%). A Balaton környéki és természetközeli látványosságok tudták a legnagyobb népszerűség-növekedést elkönyvelni 2020 vizsgált időszakában. A Folly arborétum keresései például 107%-kal nőttek 2019 azonos időszakához képest. De a Turai kastély (+208%) és a Rudabányai tó (+109%) iránti érdeklődés is hatalmasat emelkedett ezekben a hónapokban.

Felkészülés a jövőre

Az idei év sutba dobott utazási tervei után sokan gondolkodnak a következő lehetséges úti célokról. Azonban ebben a folyamatosan változó helyzetben nehéz megmondani, hogy ténylegesen milyen irányba fog változni a fogyasztói magatartás. Ebben kíván segítséget nyújtani a Google. A Google Trends valós idejű keresésekből származó információkat szolgáltat a piac szereplői számára, hogy jobban megértsék és gyorsabban tudjanak reagálni a fogyasztók változó igényeihez.

Forrás: Szállás.hu

1
2
3