Az első elektromos Subaru hajtása sem megszokott
A Subaru Solterra egy teljesen új hajtáslánccal van felszerelve, amelyben az első és hátsó kerekeket különálló elektromotorok mozgatják. Kihasználva a Subaru által sok éven át felhalmozott, mind a négy kerék precíz vezérlésében szerepet játszó AWD technológiában rejlő szakértelmét, az elektromos motorok agilis reakcióját, valamint az első és a hátsó kerekek közötti rugalmas hajtóerő-elosztást, a Solterra teljes mértékben kihasználja a négy kerék tapadását, ezzel magabiztos és nyugodt vezetést kínálva.Témába vág: Nem egy tipikus csajos autó a Subaru Outback, de kipróbáltuk és meggyőzött minket
A többi Subaru SUV modellhez hasonlóan a Solterrában is megtaláljuk az összkerékhajtást vezérlő X-MODE rendszert, ami növeli a biztonságérzetet földutakon és kedvezőtlen útviszonyok mellett. Az új Grip Control funkció stabilizálja a járművet, és lehetővé teszi az egyenletes sebességgel történő haladást még egyenetlen utakon is. Ez is érdekelhet: Hamarosan már az elektromos autók töltésével sem kell vesződni
Egyedi tervezés a biztonság szolgálatában
Az egyes karosszériaelemek vázszerkezetét úgy alakította a Subaru, hogy a Solterra tömege alacsony maradjon, mégis kiemelten biztonságos legyen egy ütközés esetén. Ehhez az anyagszilárdságot is optimalizálták. Ütközés esetén az ütközési energiát a terhelést több karosszériaelemnek átadó szerkezet hatékonyan nyeli el. Ez nemcsak a jármű utasait védi, hanem megóvja az elektromos rendszer nagyfeszültségű elemeit is. Az első elektromos Subaru 2022 nyarán érkezhet meg az európai piacra.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
- Nem kér a dízelből, inkább elektromosat venne a magyar autóvásárló
- Hihetetlen összegért kelt el ez a makulátlan állapotú Toyota Supra
- Sportos dizájnnal jön az ID.5, a Volkswagen első e-SUV coupéja