A teljesen elektromos Volkswagen ID.3 erős eladási adatokat produkált a piacra lépését követő első évben Európában. Szeptember végéig körülbelül 144 000 rendelés érkezett a típusra. Kiderült, hogy a vásárlók fele korábban nem is vezetett Volkswagent. A siker nem csoda, minket is teljesen levett a lábunkról: 10 dolog, amiért elbűvölt minket a Volkswagen ID.3
Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek esetében az új ügyfelek aránya átlagosan 36%. 2021 első felében az ID.3 és más ID. modellek iránt jelentkező megnövekedett keresletnek köszönhetően a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek terén. Augusztusban ez volt a legnépszerűbb elektromos jármű számos piacon, köztük Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban. Ez is érdekelhet: Álomkezdés öt csillaggal: bizonyított az Euro NCAP teszten az ID.3
A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében mintegy 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és drezdai gyártósorokról a legnépszerűbb elektromos járműből. Zwickauban három műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Emellett a helyi piacra történő gyártás Antingban, Kínában is megkezdődött. Ez év őszén lép be a kínai piacra az ID.3. Ezt is ajánljuk: Itt a Rolls-Royce első elektromos autója, a Spectre!
Hatalmas siker a VW számára az ID.3
„Ez a jármű kétségkívül egy sikersztori. Népszerű az ügyfelek körében és a semmiből első helyre ugrott az előjegyzéseket tekintve számos országban” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen gépjármű-értékesítésért, markeringért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős igazgatótanácsi tagja. „A csaknem 70 000 új ügyfél egyértelmű bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a járművel és az elektromobilitási stratégiával” – tette hozzá Zellmer. Az autó ipari formatervezési díjat is nyert.
2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az értékesített elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz. Emellett a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellt mutat be.
Ez is érdekelhet:
- Szeretjük az elektromos autókat, de a hatótávpara még mindig ellenségünk
- A BMW kétkerekű elektromos járművekkel erősít a jövőre
- A Smartnál is rájöttek, hogy valójában a méret a lényeg