3. Ford Ka – dizájnos női kisautó
Kétségkívül a Ford egyik legegyedibb autója volt, itthon több mint tíz évig vehettünk belőle újonnan. Gömbölyű formáival, akárcsak a Micra, rögtön a nők kedvencévé vált. Milliószámra fogyott belőle világszerte. Igazi dizájnos miniautónak számított, a belső kialakításáért is mindenki odavolt. Kerek, fehér számlapos sebesség, fordulatszám és üzemanyag mennyiség mutató, kis óra a műszerfal közepén, gömbformájú légbeömlők. Még bőrüléses sport változat is készült belőle. És hogy milyen, vagy éppen milyen nem a női autó? Erről is megvan a véleményünk: A női autó kicsi, pink, automata és magától beparkol? A francokat!
A sima verzió motorja elég hangos volt és a lendületes jelző sem éppen jellemző rá, de nem is ilyen célra készült. A SportKa viszont tényleg elég sportos vezetési élményt kínált. Fordulni azonban ugyanúgy nehéz vele, mint a Twingoval, az egy ívben megforduláshoz bizony minimum négysávos út szükségeltetett.
4. Mercedes A 140 – egy luxusmárka népautója
A modern, elfoglalt városi nő kisautója. A Mercedes egyik első, de nagyon is sikeres próbálkozása volt az olcsóbb, megfizethetőbb tömegautók piaca felé. A Smartokat nem számítva a legkisebb Mercedes motor hajtotta. Utastere meglepően tágas, gyűjteményünkben a legmagasabb kisautó. Ez abban is megmutatkozott, hogy bizony sofőrként is kicsit magasabban ültünk a többi utashoz képest, így pedig tökéletesen beláttunk mindent. Több automataváltós példány készült belőle, mint kézi. És te melyiket szereted, az automata vagy a kézi váltós autókat? Tudj meg többet a témáról: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?
Igazán akkor tudhattuk, hogy ez bizony egy Merci, ha beszálltunk. A belső térben minőségi anyagokat használtak, ez ebben a kategóriában tényleg egyedinek számított. És mitől női még? Na persze, hogy a sok pakolórekesztől! Csomagtartója is elég nagy a többi kisautóhoz képest. Sőt, a Twingora és Micrara jellemző csúsztatható hátsó üléssor innen sem hiányzott. Több Mercedes modell is járt már nálunk, így például ez: Mercedes CLA 250e Shooting Brake: Az áramvonalas prémiumcirkáló
5. Volkwagen Beetle – nosztalgia a köbön
Pici és stílusos, mindenki felismeri. Nem kis fába vágta a fejszéjét a Volkswagen, mikor elkészítette a Beetle-t. Egy olyan kultikus autónak, mint a Bogár, legyártani az utódját hatalmas kockázat. Amerikában nagyon vitték, itthon sajnos kicsit magasra sikerült az árazása, így nem tudott versenybe szállni a Golffal. Ennek ellenére, akinek van vagy volt, imádja, imádta.
Sikerét elsősorban elődje hírnevének és kedves külsejének köszönhette. 1998-ban mutatták be és bár nem kifejezetten nőknek szánták, végül csak női kisautó lett belőle. 2011-ben jött is az új generáció, amivel már igyekeztek a férfiak szívét is elnyerni. Beatrix is imádja a márkát, mégpedig annyira, hogy teljesen a saját ízlése szerint alakította át a saját Beetle-jét. Ismerd meg Beatrix és az autója történetét: Ő itt Babydoll, a rózsaszínbe öltöztetett fekete Volkswagen New Beetle
Alapesetben inkább kétszemélyes autó, hiába a hátsó üléssor. Valljuk be őszintén, hátul utazni a Beetle-ben kész katasztrófa. A hajlított kupolatető miatt az amúgy is csapott hátsó ablakok mellett csak felhúzott térdekkel kuporogva lehet imádkozni azért, hogy érjünk már oda, ahova indultunk. A se nem kicsi, se nem nagy csomagtartó bővíthető a hátsó üléssor ledöntésével, ezért utazáshoz ketten is elég jól tele lehetett rakni. 2001-ben limitált Beetle RSI is készült belőle, 250 példányban. Minden negatívuma ellenére ez mégis csak a Bogár utódja és egyszerűen imádtuk, még esküvőre is tökéletes választás.
Ezt se hagyd ki:
- Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
- Nincs túl kicsi Lexus…
- Csillogás a köbön – DS3 E-Tense: nőies, egyedi és közel 400 km-et bírhat