Hogyan tudod itthon vezetni ezt a jobbkormányos autót?
Nem jelent problémát, mivel rajta tanultam meg vezetni. A Mazda RX8-asom előbb lent állt a parkolóban, mint ahogy a jogsit kézhez kaptam volna. De a férjemnek sem jelent akadályt a vezetése. Van mellette balkormányos autónk is, abszolút természetes mindkettő. Hozzáteszem, a vásárlás utáni hazaúton derült, ki hogy Laca még soha nem vezetett jobbos autót… Az első pár kilométeren nem tudom, melyikünk félt jobban. Sokan hiszik, hogy előzés szempontjából bonyolult dolog, de soha nem volt problémánk ebből. Kicsit lemaradok az előttem haladó járműtől, és úgy nézek előre a szembesávra, illetve a nagy kanyarok is segíthetnek. És az is sokat jelent, hogy a jobbkormány mellé akad némi lóerő az autóban.
Miért jó vezetni a Mazda RX8-asodat?
Számomra egy csoda a mai napig! Például beülök, és ahogy nézek ki a szélvédőn, látom a motorháztetőt, a rotor motívummal. Az autó Wankel-motorjára utaló díszítés több helyen észrevehető, például a fejtámlákon, váltógombon, hátsó ködfényszóró formáján. A legnagyobb előnye, hogy olyan picike „szíve” van, hogy 50-50%-os tengelyterhelést tudtak emiatt elérni. Ezáltal az úttartása extra.
Ez mit jelent?
Azt, hogy nagyon könnyen kezelhető, adott esetben összeszedhető, fordulékony, a kanyarokat imádja. A váltó rövid, szinte nincs váltásidő. Feszes, az utat csaknem felfalja. Az enyém alatt jelenleg BMW felnik vannak 25 miliméteres osztókörmódosítóval, ez a „téli szettem”, így még jobban fekszik az úton. Ráadásul hátsókerekes, ami, valljuk be, sok örömet tud okozni. Sőt, ez a Mazda RX8 egy sportkupé, mégpedig négyszemélyes, és a hátsó ülések is teljesértékűek. Nincs benne B-oszlop, ami majd nagy segítség lesz a gyerekülésnél. A legjobban azonban talán azért imádom, mert nagyon sok jó emberrel ismerkedtem meg általa. A legjobb barátnőmet, Bagaméri Ágnest is neki köszönhetem. Neki is RX8-asa van, 30 km-re lakunk egymástól, de az RX-ek kellettek ahhoz, hogy egymásra találjunk.
Gondoltad volna, hogy Ari autót szerelni is tudd? Lapozz!