Elképesztő áron kínálnak eladásra Németországban egy szinte még új példányt a limitált szériás japán szupersportautóból, mégsem az ára a legérdekesebb benne. A Lexus LFA már eleve is egy ikonikus kétüléses sportautó, ám a szóban forgó krómozott darabhoz hasonló biztosan nincs még egy a világon. Ez is érdekelhet: Melindának nem tetszett a Lexus NX jókislányos fehér színe, ezért átfóliáztatta
Lexus LFA, a valaha gyártott legdrágább japán sportautó
A Lexus LFA modellből két év alatt mindössze 500 darabot gyártottak a Toyota motomachi üzemében. A javarészt kézzel készült autó karbon karosszériát, 560 lóerőt, V10-es szívómotort kapott. Minden idők legdrágább Toyota/Lexus gyártású személyautójáért 375 ezer dollárt kellett fizetni új korában, azaz körülbelül kétszer annyit, mint egy Ferrari 458 Italiáért, amely gyorsulásban ugyan megelőzte a Lexust, de vezetési és akusztikai élményben állítólag csak megközelíteni tudta.
Hivatalos forrásból összesen csak 40 darab Lexus LFA jutott Európának a szigorú allokációs rendszer miatt. Európában a fehér volt a legnépszerűbb LFA szín, ezt követte a fekete öt darabbal, a gyöngyházpiros pedig néggyel. A Top Gear egykori sztárjának, Jeremy Clarksonnak a kedvenc színében, gyöngyházkékben két LFA-t rendeltek, és szintén ennyi vevő gondolta úgy, hogy a gyöngyházsárga felel meg legjobban az ízlésének. Egy azonban biztos: fényes króm színben soha nem gyártotta a Lexus az autót. A színpszichológia azt vizsgálja, mit árul el rólunk a kedvenc színünk. Listánkból kiderül, hogy valóban tükrözi-e a személyiségedet az autód színe.: Színpszichológia: mutasd az autód, megmondom ki vagy!
Tíz éves, de csak 870 km van benne
A párezer eurós átfóliázás önmagában még nem indokolja, miért is kér érte a düsseldorfi Autolevy kereskedés 1 049 600 eurót, vagyis körülbelül 360 millió forintot, ami az újkori ár közel háromszorosa. Az autó legnagyobb értéknövelő tényezője valójában annak tökéletes gyári állapotában rejlik. Ugyanis összesen 870 kilométer van benne, és az is csak a vevőjelöltek próbaútjaiból jött össze közel tíz év alatt.
Kíváncsiak vagyunk, hogy vajon a düsseldorfi Toyota-Lexus márkakereskedésnek sikerülhet-e valaha eladnia a csillagászati áron kínált egyedi Lexust. Persze az is lehet, hogy éppen azért árazták be így, mert eszük ágában sincs megválni az ikonikus autótól, de legalább generálnak vele egy kis hírverést.
Ha szereted a Lexust, az alábbi cikkeinket se hagyd ki:
- A Lexus elhozta a jövőt: itt az LF-Z Electrified koncepcióautó
- A Lexus LC 500 kabrió lett a világ kedvenc női luxusautója
- Több ezer virág borítja be a Lexus UX-et – ez már valódi műalkotás!
Forrás, képek: Smarter Média