Ezek a szakemberek adják át a tudást

A képzés hallgatói már tanulmányaik alatt releváns kapcsolati hálóra tehetnek szert. Több mint 20 divatipari szakember tudása és tapasztalta adja a képzés komplexitását. Szilágyi-Csüllög Mónika médiaszakember, az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának fenntarthatódivat-kutatója mellett az oktatók között van Csillag Gábor, a Nanushka korábbi digitálismédia-igazgatója, a Google jelenlegi fejlesztési menedzsere; Galamb Eszter, a Gas, a Marks&Spencer, majd a Triumph marketingvezetője; Nagy Judit külkereskedelmi és ruhaipari szakember és termékmenedzser (Budmil, Kappa, Retro, Speedo, Burberry);  Szabó Pálma, hazánk egyik legismertebb és legkeresettebb divatrendezvény-szervezője és showrendezője; valamint Dr. Szatmári Judit Anna divattörténész, muzeológus, a Kiscelli Múzeum Textilgyűjteményének gyűjteményvezetője is.

divattervezés divatipar
Az oktatott tárgyak fele művészeti és divat tematikájú; fotó: Freepik/pressfoto

A METU új képzése bár gazdaságtudományi besorolású, szoros együttműködésben van a METU Divat és Textil Tanszékével. Az oktatott tárgyak fele művészeti és divat tematikájú, fele pedig gazdasági és menedzsment ismereteket nyújt. A képzést elvégző divatmenedzserek képesek lesznek a nemzetközi divatházak, szakmai vásárok rendszerének, működésének megértésére és birtokában lesznek a legújabb divat-, trend- és anyagismereteknek. Ismerni fogják a divatszektor szereplőinek működését meghatározó pénzügyi, gazdasági, jogi és etikai rendszereket és képesek lesznek nemzetközileg versenyképes, fenntartható divattermék- és szolgáltatáskínálat összeállítására és menedzselésére.

A közelmúltban rengeteg márka lépett a fenntartható(bb) útra: ezek a fürdőruhák például a Földközi-tenger hulladékából készültek, ezen fehérneműk anyaga pedig organikus pamut – a felhasznált gyapotot a fenntarthatósági előírásoknak megfelelően termesztik. Az Adidas óceáni hulladékból állít elő cipőket, de már létezik olyan téli kabát is, amely környezetvédelmi minősítéssel rendelkezik.

1
2