Az autó nem csak jármű, hanem divatcikk
„A divat a DS brand egyik legfontosabb inspirációforrása,” hangsúlyozza Laurent Nivalle, a DS Automobiles Global Brand Dizájnere, aki egyben a Párizsi divathétre készült anyag fotósa is volt.
„A DS-re többek között Ernst Haas, Saul Leiter, Hedi Slimane, Peter Lindbergh munkássága, és természetesen a filmművészet van a legnagyob hatással. A fényképészet és a mozi történetének megkerülhetetlen állandói egyértelműen az autók és a divat. Ezek régen is és most is rendre központi szerepet kapnak mindkét művészeti formában, így az életünkben is. A világ elsőszámú avantgárd autómárkájaként, mi is ezekből merítünk ihletet, így nálunk az autó nem csupán egy jármű, hanem egy divatcikk” – mondja Nivalle.
A fotózás helyszínéül a Montceaux-Lès-Meaux kastély romjai szolgáltak, amelyet a 15. században II. Henrik francia király építtetett feleségének, Medici Katalin francia királynénak. A francia forradalomban megsemmisült egykori királyi kastély és annak romjai tökéletes kontrasztot nyújtanak a futurisztikus DS koncepcióautók és a modern divat találkozásának. A fotózáshoz használt autók között ott van a DS AERO SPORT LOUNGE, DS X E-TENSE, DS E-TENSE és a DS DIVINE is.
A DS koncepcióautók és a francia divat
Az autó és a divat közötti kapocs egyik ékes példája a legújabb Fiat 500 exkluzív limitált szériás változata, amelyet az olasz divat ihletett. Az elmúlt hónapokban már mi is beszámoltunk arról az új Fiat 500-ról, amelyhez egy szuperexkluzív limitált széria is készült, a legnagyobb olasz divatházak közreműködésével. Az így megalkotott, és hamarosan megjelenő Fiat 500-as modellek tervezését egy dokumentumfilm is megörökítette, amely részletesen bemutatja, hogyan született meg az a három modell, amelyet olyan tervezők álmodtak meg, mint Giorgio Armani, Bvlgari vagy a Kartell.
Forrás: dsautomobiles.com