Az idei év sok szempontból rendhagyónak bizonyult, és mostanra borítékolható, hogy a karácsonyi időszak sem a megszokott módon alakul. Ám a home office sem lehet akadálya annak, hogy a cégek méltóképp köszönjék meg az alkalmazottaiknak és partnereiknek az együttműködésüket. Ehhez pedig olyan céges ajándékok dukálnak, amelyekre korábban gondolni sem mertünk.
Céges karácsony, kicsit másképp
Idén kicsit későbbre tolódhat idén a karácsonyi ajándékok kiküldése a cégeknél: általában már szeptember-október környékén megszervezik, hogy ki mit kapjon, ám ebben az évben sokan csak novemberben adják le a rendelésüket. Ennek oka a koronavírus-járvány, ami sokakat arra késztet, hogy elsőként a marketing-költségkeretükből próbáljanak lefaragni. Ez azonban a korábbi válsághelyzetekből kiindulva sem bizonyulhat nyerő stratégiának.
– Jelenleg minden eddiginél fontosabb lehet a céges összetartozás erősítése, ahogy a partnerek felé mutatott törődés is – mondta Mátrai Mariann, aki már 25 éves rutinnal rendelkezik a céges ajándékozás területén.
„Vírusölő” ajándékok
A szakértő kiemelten ajánlja a C-vitaminos csokit mint logózott céges ajándékot, amivel a koronavírus elleni védekezést is segíthetjük. Mellette olyan klasszikusok is a csomagba kerülhetnek, mint a logóval ellátott bonbon (esetleg a díjnyertes magyar Bonbonier) vagy szaloncukor. De nem csupán az édesség lehet praktikus ajándék, amivel a munkavállalók egészségét védjük: az UVC-lámpás, logóval ellátott fertőtlenítő készülék épp olyan jó ötlet, mint a céges maszk. Utóbbival megjelenési felületet is biztosítunk, hiszen a megajándékozott nyilvános helyeken hordja.
A céges ajándékok szakértője szerint tovább fokozhatja a törődést, figyelmesség érzetét a névre szóló ajándék. Ezek lehetnek például feliratos bögrék, kulacsok vagy gravírozott tollak, természetesen ellátva a cég logójával. A home office-ban szervezett megbeszéléseken ezek a tárgyak az összetartozás szimbólumává válhatnak. Sőt, online rendezvény esetén is jól használható ez a megoldás.
Forrás: Életforma