Egyre felkészültebben vásárolunk új autót, szeretjük az automata megoldásokat, a belső dizájn pedig kiemelten fontos nekünk, nőknek. Sőt megsúgjuk, az autóvásárlások többsége mögött erősen érezhető a női befolyás. Bánhidi Zsófiával, a Lexus első magyarországi női értékesítőjével beszélgettünk arról, milyen egy mai nő, mint autóvásárló.
„Alapvetően három fő típust lehet megkülönböztetni a női autóvásárlók között. Létezik az önálló vásárló, aki céltudatos, egyedül dönt, vagy legalábbis nagyon határozott elképzelése van az új autóját illetően. A felhasználó típus önzetlen, előtérbe helyezi a család igényeit, mások kívánságát is szem előtt tartja. Az impulzív vásárló gyorsan dönt, könnyen rabul ejti egy-egy különleges autó látványa. Meglátni és megszeretni elven vásárol” – sorolja Bánhidi Zsófia, a Lexus Buda értékesítő tanácsadója.
Érzelmi alapon veszünk új autót, de félünk a színektől
Alapvetően azt gondolnánk, hogy az autóvásárló nők szinte csak érzelmi, a férfiak pedig inkább praktikus szempontok alapján döntenek egy-egy kocsi mellett. A kép azonban ennél kicsit árnyaltabb.
„Valóban a nőkre jellemző inkább, hogy intuíciók alapján döntenek. Fontos számukra, hogy az a bizonyos autó mennyire hat az érzékeikre. Emellett viszont az elmúlt időszakban sokkal több nőt látok következetes érvek alapján választani. Ilyenek például: a megbízhatóság, kezelhetőség, járulékos és üzemeltetési költségek. Az autót életük állandó részeként tekintik, ezért igyekeznek olyan márkát és típust választani, ami minden szempontból segítségükre van, illeszkedik a mindennapjaikba. A férfiak inkább képesek úgy vásárolni autót, mint órát vagy nyakkendőt. Az érzelmi oldal persze itt is előkerül: mennyire áll jól nekik, mennyire érzik jól magukat benne és mennyire passzol az imidzsükhöz.”
Egyértelműnek tűnhet, hogy a nők választanak inkább színes autókat, a pirosért egyébként is odavagyunk. A valóság azonban rácáfol erre. „Annak ellenére, hogy kínálatunkban sok különleges szín található, a férfiak választanak inkább merészebb, feltűnőbb színeket. Konkrét női vagy férfi szín sem létezik már, a társadalombeli változások – egyenjogúság, identitás, uniszex termékek megjelenése, divat – elmosták ezeket a szigorú megkülönböztetéseket”.
A következő oldalon további érdekességeket tudhatsz még a női autóvásárlókról.