3. Rossz vezetési szokás: ha indokolatlanul, gyakran fékezünk

fekezes rossz vezetei szokas auto pexels.com_aayush srivastava photo
Araszlás közben ne adjunk nagy gáz, annak legtöbbször nagy fékezés a vége; fotó: Pexels/aayush srivastava

A dugóban állva általános jelenség az állandó fék–gáz manőver. Sok sofőr azonban nem csupán araszolás közben alkalmazza a nagy gáz-nagy fék kombinációt. Ha betartjuk az előírásoknak megfelelő követési távolságot, és felvesszük a forgalom ritmusát, el tudjuk kerülni a szükségtelen fékezgetéseket. Ezzel óvjuk a fékbetéteket és féktárcsákat, nem is beszélve a koccanásos balesetek elkerüléséről.

4. A kézifék használatának elmulasztása

Egy nem reprezentatív kutatás szerint az automata sebességváltós autót vezetők hajlamosak megfeledkezni a kézifék használatáról. A lejtőn való parkolásnál így nagy bajba sodorhatják magukat a figyelmetlen sofőrök. Ebben az esetben az autó teljes terhe a sebességváltó kimenő tengelyére nehezedik, nem pedig az erre a célra hivatott rögzítőfékre.

kezifek pixabay_RitaE photo
Sok esetben nem elég a „parkoló helyzetbe” történő kapcsolás, szükséges a kézifék rögzítése is; fotó: Pixabay/RitaE photo

5. Furcsa hangok figyelmen kívül hagyása

Sokan hajlamosak nem tudomást venni az autóból érkező nyikorgó, kattogó hangokról. Ennek eredményeként találkozhatunk félreállt autóval, ami mellett bizony mindig egy tanácstalan vezető is áll. Soha ne vegyük félvállról azokat a zajokat, amelyeket korábban nem tapasztaltunk, hiszen az időben történő diagnosztizálás számos nagyobb bajtól óvhatja meg az autót és vezetőjét.

furcsahangok rossz auto
fotó: brightside.me

És ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, ha villog a kijelző, általában nem fecseg feleslegesen, fontos, hogy értsük. Ebben a cikkben gyűjtöttük össze, hogy melyik villogó kijelző mit jelent. Tipp: A magyarok szeretnének elektromos autóra váltani, de…

A következő oldalon két újabb tippet találsz.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3