Ahogy emelkedik a hőmérséklet, a természettel együtt mi is éledezünk. A napsugarak csalogató fénye egyre többünket csábít az utakra. Induláskor téli sapka és kesztyű helyett a napszemüvegért nyúlunk és kilépünk az ajtón. De vajon az autónkat is felkészítettük a tavaszra?

 

Ahogy növekszik a napos órák száma és a hőmérő higanyszála napról napra kúszik felfelé, a melegedő idővel együtt mi is változtatunk szokásainkon. Korábban kelünk, később fekszünk, egyre többet sportolunk a szabadban, felfrissítjük a ruhatárunkat, kitakarítjuk a lakásunkat. Mindeközben könnyen megfeledkezünk az autónkról, amelynek az optimális és biztonságos működés érdekében szintén szüksége van a tavaszi megújulásra. Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője segít nekünk abban, hogy az abroncsokkal kapcsolatban mire fordítsunk figyelmet.

Abroncscsere

Napi 7 fok feletti középhőmérséklettől kezdve a nyári gumik már biztosabb tapadást nyújtanak a télinél, így március közepén, április elején aktuális lehet az abroncsok lecserélése” – kezdi a Hankook szakértője. „A cserét és a karbantartási munkákat érdemes szerelővel elvégeztetni, mivel ő a megfelelő szerszámokkal néhány perc alatt el tudja ezt végezni, ráadásul azokat a problémákat is kiszűri, amelyek később meghibásodást vagy balesetveszélyt okozhatnak. Ha pedig itt az ideje az új nyári gumiabroncsok beszerzésének, a szakemberek a megfelelő típus kiválasztásában is segíteni tudnak. Ez egyre több sofőr számára fontos, hiszen napjainkban már számos, a különböző járművekre speciálisan tervezett gumiabroncs kapható. A Hankook Ventus Prime4 abroncs például kiváló száraz tapadást biztosít, a Kinergy eco2 tervezésénél a mérnökök elsősorban a biztonságot és a környezettudatosságot tartották szem előtt, a Ventus S1 evo3 pedig az erőteljes teljesítmény és kiváló kezelhetőség miatt azoknak lehet tökéletes választás, akik szeretnek sportosabban vezetni” – teszi hozzá Tomin István.

Megfelelő a keréknyomás

Az abroncs optimális nyomásának fenntartása elengedhetetlen a biztonság, a vezetési teljesítmény, az üzemanyagköltségek és a gumiabroncs megfelelő élettartama érdekébenemeli ki a szakértő – A gumiabroncsokról köztudott, hogy havonta négyzethüvelykenként egy font (1 psi) nyomást veszítenek. Ezért fontos minden gumiabroncsot ellenőrizni, még a pótkereket is legalább havonta egyszer, vagy hosszabb utat megelőzően. A járműveink gumiabroncsnyomásának optimális értékét a vezetőoldali ajtókeret belsejében, vagy a tankolónyílás ajtaján találhatjuk. Fontos, hogy a légnyomást mindig az abroncsok hideg állapotában ellenőrizzük és állítsuk, hiszen a gyártók által megadott értékek hideg abroncsra vonatkoznak. Az üzemmeleg abroncs légnyomása személyabroncsoknál 0,3-0,5 bar-al is magasabb lehet mint a hideg abroncsé, ez teherabroncsoknál az 1,0 bar-t is könnyen elérheti. Ha egy üzemmeleg abroncson állítjuk be az előírt értéket, az gyakorlatilag mindig alacsony légnyomást eredményez. ” – tette hozzá Tomin István.

 

Apróságok, amiket az autónk meghálál

A kerekeken, mint elsődleges biztonsági berendezésen túl fordítsunk figyelmet autónk tavaszi felkészítése során az ablaktörlők esetleges cseréjére, az alapos alvázmosásra, a légszűrő ellenőrzésére. Mivel egyre hosszabb utakra indulunk, érdemes összecsomagolnunk egy vészhelyzeti készletet olyan tárgyakból, mint egy takaró, hiánytalan elsősegélynyújtó felszerelés, rágcsálni való, palackozott víz, jelzőfáklya, indítókábel vagy akkumulátortöltő csomag és egy régi pár tornacipő – magassarkú cipőben például kereket cserélni nem szórakoztató!

További információ: https://www.hankooktire.com/hu/hu/home.html

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •