Fizikai gombok kontra érintőképernyő
„A vezetéstámogató biztonsági asszisztensek és rendszerek segítséget tudnak nyújtani, igen. De ugyanilyen fontos az is, hogy az autó egyik funkciójának használata se zavarja meg a vezető figyelmét. Ha egy funkció használata túlságosan elvonja a vezető figyelmét az útról, akkor annak kezelését nem az érintőképernyőn keresztül kell elérhetővé tenni” – avat be Tjark Kreuzinger, a Toyota európai biztonsági kutatásokért és technikai kérdésekért felelős vezetője.
A Toyotánál a biztonsági szempontból kritikus beállítások kezelésére mindig fizikai gombokat használnak érintőképernyő helyett. Hiszen az érintőpanel használatához konkrétan oda kell pillantani, hogy lássuk, milyen funkciót szeretnénk kezelni. Ezzel szemben egy gombot anélkül is megtudunk nyomni, el tudunk tekerni, hogy oda kellene néznünk.
Szemek az úton, kezek a kormányon
A japán márka jelenleg is számos kutatási projektben vesz részt, amelyek arra irányulnak, hogy megértsék, milyen formákat ölthet a vezető megzavarása. „Annak érdekében, hogy olyan funkciókat fejlesszünk, melyek segítik a vezetőket az ilyen helyzetekben, fel kell ismernünk azt, hogy pontosan mi és hogyan zavarja meg őket, ez pedig nem kis kihívás. Olyan külső szervezeteket is támogatunk, amelyek az új autók vezetőket megzavaró funkcióinak vizsgálatára és értékelésére dolgoznak ki folyamatokat.” – teszi hozzá Kreuzinger.
Addig is ne feledjük, a vezetéstámogató- és biztonsági rendszerek hozzájárulhatnak a balesetek és azok következményeinek csökkentéséhez, azonban az autó még mindig nem tudja teljesen átvenni az irányítást. A belesetek elkerülésének pedig van egy nagyon egyszerű szabálya: a szemeket az úton, a kezeket pedig a kormányon kell tartani, és jobban meg kell szervezni a tennivalóinkat. Enni, sminkelni, telefonálni elindulás előtt kell. Ha mégis halaszthatatlan teendő adódik, akkor pedig félre kell állni.
Ezeket a cikkeket se hagyd ki:
- Tesla-baki: A teliholdat nézte sárga lámpának az Autopilot
- 5 vezetéstámogató asszisztens, amit nagyon szeretünk
- Audi Skysphere – Te döntöd el, hogy roadster legyen vagy inkább GT
- Az autonómia magasfoka: a jövő autója magától megy a mosóba
Forrás: Toyota