vezetes havazasban
Hóban nem szabad rutinból vezetni, gyorsítani, fékezni, kanyarodni; fotó: Unsplash/Adrian Ionita

Amikor leesik a hó, az az embert és a gépet is próbára teszi. Ilyenkor még a gyakorlott vezetőnek is figyelnie kell, amíg megszokja a megváltozott útviszonyokat. Összeállításunkban fontos tanácsokat adunk, mert a vezetés havazásban tényleg nem könnyű, és az a legkevesebb, hogy autónkon megfelelő gumik legyenek. (A téli gumikra vonatkozó külföldi szabályokat ebben a cikkben írtuk össze.)

A kocsi tetejéről és a motorháztetőről is szedjük le a havat; fotó: Vladislav Nikonov/Unsplash

Vezetés havazásban: a rutin kevés

Hóban nem szabad rutinból vezetni, gyorsítani, fékezni, kanyarodni. A havas, latyakos útfelületek sokkal jobban csúsznak akár a vizes aszfaltnál is. Óvatosabban kell bánni a fék-, és a gázpedállal, sőt akár a kormányzással is.

Nagyon fontos, hogy hótól letakarított autóval vágjunk neki az útnak. Elinduláskor tapasztaljuk ki, mennyire tapadnak a gumik: óvatos gázadással induljunk, és ha nincs a közelünkben másik közlekedő, akit megzavarhatunk, akkor próbáljuk ki, hogy a fékre hogyan reagál az autó. Vagyis milyen intenzív fékezésre kezd el csúszni. Ellenőrizzük a fékrendszer állapotát, hiszen vezetés során az egyik legfontosabb dolog, hogy biztonságosan meg tudjunk állni az autóval.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3