Elektromos Opel Corsa: biztonság és kényelem
A márka büszke rá, hogy a kisautó szegmensben ők adnak először alapfelszereltségként az autóhoz IntelliLux LED mátrix fényszórókat. Továbbá az is figyelemreméltó, hogy a Corsa-e a legszerényebb, Selection felszereltséggel is igen sok mindent kínál. Van benne például távvezérelhető légkondicionálás, elektromos kézifék, kulcsnélküli nyitás és indítás funkció, ApplaCarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia és navigációs rendszer 7 colos kijelzővel, digitális műszerfal.
Belekerült több olyan vezetéstámogató asszisztencia is, amelyek a biztonságot és kényelmet szolgálják. (A mi kedvenceinket ebben a cikkben gyűjtöttük össze.) Található benne többek között tempomat, közlekedési tábla felismerő, gyalogosérzékelő, aktív sávtartó és ütközésfigyelmeztető automatikus vészfékezővel.
A következő felszereltségi szint az Edition, amely mindössze annyiban különbözik az elektromos Opel Corsa előző szintjétől, hogy ehhez nem 7kW-os, hanem 11kWos fedélzeti töltő jár alapfelszereltségként. Ez azonban elég fontos tényező, mivel így átlagosan 50%-kal gyorsabban tölthető az autó. A legmagasabb felszereltség pedig a Corsa-e First Edition, amelyben szinte mindent megtalálunk, amire csak vágyhatunk. Mindenhol LED fényszórók (még az ajtók tárolórekeszeiben is), 17 colos könnyűfém tárcsák (a másik kettőnél 16 colos jár), bőr kormánykerék, ISOFIX rögzítési pont a vezető melletti ülésen – csak hogy néhányat említsek.
Élményvezetés Berlinben
Na de milyen volt vezetni az autót? Az első, ami még mindig szokatlan, ha egy teljesen elektromos meghajtású kocsiba ülök, hogy szinte alig hallom, amikor elindul a motor. Tavaly július 1-jétől egyébként minden új, EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és elektromos autót csak akkor lehet forgalomba hozni, ha van bennük hanggenerátor. A járműveknek 20 km/h sebességig fehér zajt kell kibocsátaniuk annak érdekében, hogy a gyalogosok, különösen a gyengén látók és a vakok, valamint a kerékpárosok könnyebben észlelhessék azokat. Gondolom, a Corsa-e is megfelel ennek az előírásnak, erről konkrétan nem hangzott el információ az eseményen.
Beülni egy elektromos Opel Corsába egyébként hasonló élményt adott, mint a GS Line benzines modell, amit szintén vezettünk már. Sportos, kényelmes, mindennel felszerelt modell. Volt, aki furcsállta, hogy a multimédiás kijelző nem lapul bele teljesen a műszerfal síkjába, hanem egy kicsit ki van fordítva a vezető felé. Nekem ez a megoldás kimondottan tetszett, mivel így sokkal jobb a rálátás a képernyőre.
A vezető ülés kényelmes, jó a kilátás – bár a hátsó szélvédőn kicsit nehezebb a kupé-szerű tető miatt. De hát valamit valamiért, ugye? A kormány fogása jó, ugyanakkor a co-driverem szerint van mit javítanom a kormányfogási technikámon. Sajnos rossz berögzült mozdulatom, hogy kanyarodásnál néha belülről fogom meg a kormányt. Egy éles és gyors irányváltásnál nem biztos, hogy megúsznám csuklósérülés nélkül. És azt hiszem, igazat kell neki adnom. Mert mint később kiderült, hosszú éveken át rally versenyző volt az alkalmi navigátorom.
Az elektromos Opel Corsa fontosabb adatai
(További infók ezen a linken.)
Induló ár (állami támogatás nélkül): 10 300 000 Ft
Hatótáv: akár 337 km
Akkumulátor bruttó kapacitása: 50 kWh
Gyorstöltés: 30 perc alatt 80%-ra
Teljesítmény: 136 LE (100kW)
Nyomaték: 240 Nm
Gyorsulás 0 km/h-ról: 50 km/h-ra 2,8 sec, 100 km/h-ra 8,1 sec
Max. sebesség: 150 km/h
Méretek: 4060 mm hosszú, 1960 mm széles, 1435 mm magas
Csomagtér: 267-1042 liter (ez utóbbi ledöntött hátsó ülésekkel értendő)
Ajtók száma: 5
Utasok száma: 5 fő
Fotók: Opel, DMB