A hónapokig, sőt évekig tartó várakozás után végre lehullott a lepel az Audi új elektromos autójáról, amely rögtön kategóriájának egyik legjobbja lett. Az Audi e-tron GT egy elektromos mestermunka, amely vérbeli Gran Turismo modellként négy üléssel és két csomagtartóval ötvözi ikonikus formavilágba a színvonalas kényelmet és menetdinamikai képességeket. Ár-érték viszonylatban az új elektromos Audi hozza a Porsche Taycan érzést, mindezt sokkal olcsóbban, ám teljesítményben messze alulmarad a piacvezető Tesla Model S-től.
Világpremier: Audi e-tron GT és Audi RS e-tron GT
Bemutatták új Audi e-tron GT-t, amely egyértelműen a német gyártó elektromos zászlóshajója lesz. Kérdés, hogy mit tud a konkurenciához képest. Röviden szólva, hozza a kötelezőt, néha még többet is, de kimagasló meglepetésekkel nem szolgál. A normál verzióban 476 lóerőt ad le a két, állandó mágneses szinkronmotor, az RS-ben pedig 598 LE az összteljesítmény. Ezen még tud javítani a sofőr rendelkezésére álló 2,5 másodpercnyi overboost, amelynek segítségével rögtön 530, illetve 646 lóerőre növekszik a teljesítmény. Csakugyan az Overboost, valamint a launch control használatával az e-tron GT 4.1 másodperc, míg az RS változat 3.3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra
5 perc gyorstöltéssel 100 km hatótávot kapunk
A standard e-tron GT hatótávja legalább 488 km, míg az erősebb RS-é 472 km WLTP ciklus szerint. A kábeles nagyteljesítményű töltés (High-Power-Charging; HPC) a 800-voltos töltőberendezésnek köszönhetően jóval gyorsabb, mint a jelenleg szokásos 400-voltos rendszerek, így rövidebb töltési időt biztosít. A 270 kW-os, 800 V-os töltéssel 23 perc alatt lehet 5 százalékról 80 százalékra tölteni a (nettó) 85 kWh kapacitású, aktív hűtéssel rendelkező akkumulátort, írja a Totalcar.hu. Ez alapján egy mindössze öt perces gyorstöltéssel máris 100 km hatótávot eredményezhetünk. Normál, 11 kW-os árammal 9 és fél óra alatt lehet feltölteni az autót.
Szállítja az extrákat és a luxust
Mindkét e-tron GT modell két kijelzővel van felszerelve, amelyet az Audi legjúabb infotainment rendszere ruház fel egy rakás kényelmi funkcióval. Ezek közé tartozik a fedélzeti Wi-Fi elérhetőség, amelyet a beépített LTE Advanced chip tesz lehetővé. Az autó használatához egy kisegítő okostelefonos applikáció is elérhető, ami többek között digitális kulcsként is funkcionál. Az e-tron GT természetesen megkapta a vezeték nélküli iOS-es CarPlay valamint az Android Auto okostelefonos támogatást is.
„A leggyönyörűbb autó, amelyet valaha is rajzoltam.” Az Audi formatervezési vezetője, Marc Lichte ezeket a szavakat választotta 2018. őszén, amikor a márka Los Angelesben koncepcióautóként bemutatta az Audi e-tron GT tanulmányt.
Az új Audi e-tron GT tavasszal érkezik elsőként az európai szalonokba, majd nyáron az Egyesült Államokba is. Az új elektromos high-tech szuperszedán kezdőára 100 ezer euró lesz, a kimaxolt RS változatért pedig 138 ezer eurótól indul. A modell hazai áráról és bevezetéséről még nincs információ. A borsos árért a leendő tulajdonosok a létező legjobb teljesítménnyel rendelkező elektromos Audit kapják, amely a Porsche Taycan technológiai alapjaira épült. Az új Audi e-tron GT-vel az ingolstadti gyártó méltán veheti fel a versenyt az elektromos autók versenyében, ugyanakkor a piacvezető Tesla Model S pozícióját egyelőre nem veszélyezteti.