A hibrid modelljeiről híres gyártó első szériagyártású villanyautója, a C+pod nem pont olyan, amilyenre a legtöbben számítottak. A várakozásokkal ellentétben nem egy kompakt ferdehátú vagy egy családi SUV lett az első teljesen elektromos hajtású Toyota, hanem egy ultrakompakt méretű, kétszemélyes városi modell, amely megfelel a Japánban érvényes, minijárművekre vonatkozó előírásoknak. A szupermini Toyota egy centiméterrel rövidebb, és 22,5 centiméterrel keskenyebb, mint az első generációs Smart, így kettő is elfér belőle egy parkolóhelyen – sőt, ha keresztben parkolnak, akár három is.
A C+pod a helykihasználás bajnoka
A 9 kWh-s lítium-ion akkumulátort az alacsony és sík padló alatt, a hátsó kerekeket hajtó, 12,5 lóerős villanymotort pedig mélyen és hátul helyezték el ezzel biztosítva az autó remek kezelhetőségét. Mivel a C+pod belterének szélessége 1100 milliméter, elegendő hely áll rendelkezésre ahhoz, hogy két felnőtt egymás mellett üljön. Ugyanakkor a Japánban népszerű ultrakompakt kategóriát egyetlen centiméterrel sem haladja meg a modell mérete.
A könnyen áttekinthető, funkcionális műszerfalat a Toyota mérnökei egy fehér keretbe integrálták a központi kijelzővel és az egyéb visszajelzőkkel együtt. Az utastér így még tágasabbnak tűnik, mint amekkora valójában.
A C+pod bemutatása a következő oldalon folytatódik.