7. Mennek a mocktélok

Szintén a fogyasztók egészségtudatosságának növekedésével függ össze az alacsony alkoholtartalmú és az alkoholmentes koktélok, azaz mocktailok térnyerése. Egyre több országban árulják sikerrel az élelmiszerüzletekben dobozos, palackozott formában vagy bárpultoknál azokat a koktélokat, amelyek a korábbi gyakorlattól eltérően nem magas alkoholtartalmú whiskey-ket, vodkát, gint tartalmaznak, hanem például komlótartalmú pezsgővizet, magas vitamintartalmú gyümölcsleveket vagy más, egészséges összetevőket. A fiatalabb generációk tagjai ugyanis immár az esti szórakozás idején is szem előtt tartják a vitalitás kérdését.

mocktail koktél
fotó: Pixabay/StockSnap

8. Alternatív és innovatív mezőgazdaság

Fogyasztók szélesedő rétege érdeklődik az alternatív mezőgazdasági megoldások iránt, és támogatja vásárlásaival a környezetbarát, innovatív, ugyanakkor az élelmiszer-biztonságot messzemenőkig garantáló technológiákat felvonultató termesztési módszereket. A következő évtized az úszó gazdaságok, a tengeren vagy akár föld alatt folyó alapanyag-termesztés korszaka lehet. Egyre több – például világítástechnikai – cég öl óriási pénzeket precíziós beltéri növénytermesztéssel (indoor farming) kapcsolatos projektekbe. Az új módszerek révén egységnyi alapterületen a korábbi terméseredmények többszöröse érhető el akár 90 százalékkal alacsonyabb vízfelhasználással, kevesebb növényvédő szer alkalmazásával, nem mellesleg pedig éghajlattól függetlenül bármilyen zöldség, gyümölcs, gyógynövény megterem akár iroda- és lakóépületekben is.

9. Individualizált étkezési trend

A digitális forradalom lehetővé tette, hogy bárki a saját igényeire szabott megközelítést dolgozzon ki mentális és fizikai egészségének fenntartására. Ennek egyik alapja az étkezés. Az internet és az okostelefonos applikációk a következő évtizedben megnyitják az utat olyan egészségügyi tesztek végzése és adathalmazok elemzése előtt, amelyek maximálisan személyre szabott étrendek elkészítését segíthetik elő. Az online világban nemcsak a különleges alapanyagok és élelmiszerek beszerzése válik lehetővé pillanatok alatt, hanem egy saját gasztouniverzum kiépítése is.

étel okostelefon étkezési trend
fotó: Photo by Eaters Collective on Unsplash

10. Csomagolásmentes-mánia

A fogyasztók egyre inkább azokat a vállalatokat fogják jutalmazni vásárlásaikkal, amelyek bizonyíthatóan tesznek a környezeti ártalmak visszaszorításáért. Szakemberek szerint e trendnek érzékelhető hatása lesz a jövedelmezőségre a következő évtizedben. Nem véletlenül kísérleteznek világszerte gombaszárból készült, szerves alapanyagú ládák használatával, csomagolás- sőt, műanyagmentes élelmiszerláncok létrehozásával. De az ehető használati tárgyak piaca is feltörekvőben van: létezik már ehető evőeszköz, egy létgitársaság pedig műanyag kávéscsészéit cserélte le ehető változatra. A felvilágosult zöld vásárló immár nem elégszik meg a fenntarthatóságra vonatkozó jelentésekkel és sajtóközleményekkel. Testközelből akarja megtapasztalni, hogy kedvenc boltja valóban csak arra használ a természeti erőforrásokból, amire feltétlenül szükséges.

Forrás: Turizmus Online

1
2
3