Erőt sugárzó külső
A Suzuki SX4 S-Cross 2016-ban kapott egy ráncfelvarrást, és bár idén már kizárólag hibridként gyártják, a külseje semmit sem változott. Vagyis de! A csomagtérajtó jobb oldalára odakerült a Hybrid felirat.
A crossoverekhez illően a modell megjelenésében erőteljes, magabiztosságot sugároz. A fekete sárvédőívek és a küszöb felett futó fekete színű műanyagok sportossá, vagánnyá teszik a megjelenését. A 17 colos könnyűfém keréktárcsák (a GL+ felszereltséghez már ez jár, alatta csak 16 colos), és az ezüstszínű fényzett tetősínek (GL felszeretségben fekete tetősín kerül az autóra, GLX-ben ezüstszínű alumínium) szintén a sportos stílust erősítik.
A Suzuki SX4 S-Cross szemből nézve is erőt sugároz: vastagon krómozott, keskeny hűtőrács, 3 dimenziós kialakítású HID fényszórók, krómkeretes ködfényszórók kerültek rá.
Mivel mi a középső, GL+ felszereltésű modellt vezettük, így az oldalsó, fűthető visszapillantó tükrökbe már belekerült az irányjelző. Nekem azonban nagyon hiányzott itt az egyik kedvenc asszisztenciám, mégpedig a holttérfigyelő. Különösen szeretem ugyanis, amikor nemcsak hangjelzés, hanem az oldalsó tükörben kis villogó ábra is figyelmeztet, ha egy jármű mellettem, a holtteremben halad. Ugyanígy hiányoltam a sávtartó rendszert, cserébe viszont kaptam igen hangos radaros vészfékasszisztenst. Ez néha a szívbajt hozta rám, ha szerinte túl közel mentem az előttem lassabban haladó vagy álló autóhoz. Bevallom, nem találtam meg, hol lehet kikapcsolni, de biztosan meg lehet szüntetni, ha valakit nagyon zavar.
Ezt nyújtja biztonság és kényelem terén
Ha már a biztonságnál tartunk, akkor elmondható, hogy légzsákok terén nem spórolt a Suzuki: dupla első légzsákok, vezető oldali térdlégzsák, oldal- és függönylégzsákok is kerültek az autóba – már a GL felszereltségű modellekbe is. Az első utasülésen kikapcsolható a légzsák, ha gyerekülést szeretnénk ide tenni. A hátsó ülésekre három gyerekülést rögzíthetünk, ebből kettőt Isofix-pontokkal. A gyerekzárral tovább növelhetjük a kicsik biztonságát.
A Suzuki SX4 S-Cross alapmodelljébe is került adaptív tempomat, sebességkorlátozó, és hegymeneti elindulássegítő. Ez utóbbi megakadályozza, hogy az SX4 S-CROSS hátraguruljon, amíg áttesszük a lábunkat a fékről a gázpedálra. De az első és hátsó tolatóradar csak a legmagasabb felszereltséghez jár.
Az első ülések fűthetők GL+ szinttől, a High és a Low melegítő fokozatok közül választhatunk. A kétoldali klíma azonban mindegyik felszereletségi szinthez jár. Ezt nagyon szeretem, mert így nem kell vitatkozni a mellettem ülővel, hogy én hány fokra szeretném beállítani a rám irányuló levegő hőmérsékletét. Kormányfűtés azonban nincs, viszont a GL+ szinttől van kulcs nélküli nyitás és indítás.
A kényelmet szolgálja a sok belső rakodótér, ez nálam mindig fontos szempont. Került belőle több is a középkonzolba, az első ülések közötti könyöktámasz alá, az oldalsó ajtókba, az első ülések háttámlájára, és a hátul ülőknek is jutott pohártartós lehajtható könyöktámasz. Szemüvegtartó azonban a GL szinthez még nem jár. A csomagtér teljesen rendben van, a 430 literes méret tovább növelhető a padló alatt található térrel. Ha pedig a hátsó üléseket teljesen előre döntjük, akkor kb. kétszer akkora rakodóteret kapunk.
Kellene nekem a Suzuki SX4 S-Cross?
Ha egy olyan családi autóra vágynék, ami a lehetőségekhez képest sokféle asszisztenciát, nagy belső teret, sokféle rakodóhelyet, nagy csomagtartót kínál, megfizethető áron, akkor igen, kellene! Ha elfogadom, hogy ez egy kissé nagyobb csrossover, ami egy kicsit inkább maszkulin, erőteljes megjelenésű, akkor teljesen rendben van. Ha pedig mindezek mellett Dinamikus vörös fényezéssel kérném, akkor biztosan még jobb érzéssel ülnék bele ebbe a városi terepjáróba!
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid induló, kedvezményes ára: 5 290 000 Ft
Tesztautó kedvezményes, induló ára (GL+ felszereltség, AllGrip): 6 290 000 Ft + 140 000 Ft a metál, gyöngyház fényezés