Sportos vezetési élményre vágysz? Itt azt is megkapod!
A kissé retro, minimalista formavilág mellett ez a kis sárga Honda e azonban sportosnak is mondható. Mintha lenne benne egy kicsi a MINI Cooper dizájnjából. Az alacsony hasmagasság, a nagy kerékjárati ívek, a széles kerekek ugyanis egy kis fürge gokart érzését keltik az emberben, akárcsak a MINI-nél. És valójában a vezetési élmény is gokarthoz hasonló, köszönhető ez a hátsókerék-meghajtásnak, az 50:50 arányú súlyelosztásnak, a 154 lóerőnek és 315 Nm nyomatéknak. Sőt, ha Sport üzemmódba kapcsoljuk, akkor garantált a rally-feeling!
Ha pedig nem akarunk a két pedállal bajlódni, tehát váltogatni a „gáz” és a fék között, akkor egypedálos változatra kapcsolhatunk. Ez azt jelenti, hogy ha levesszük a lábunkat a sebességet adó pedálról, akkor magától elkezd fékezni a kis sárga Honda e. Eközben pedig a fékezésből még energiát is visszatáplál az akkumulátorba, amely növeli az elektromos autó hatótávját. Ez a hivatalos adatok szerint, teljes töltöttség esetén, tökéletesen ideális körülmények között 222 km. Nálam persze jóval kevesebb értéket mutatott a számláló, valahol 120 és 150 km között. Ha kikapcsoltam volna például a fűtést, máris nyertem volna kb. 35 km-t, ezt a rendszer ki is írta nekem a képernyőre.
Lehet játszadozni az energiaspórolással, hogy minél több kilométert meg lehessen tenni egy feltöltöttséggel. De ha mindennapos városi közlekedésre használjuk az autót, akkor erre nem igazán kell figyelni. Amíg dolgozunk, vásárolunk, egyszerűen csak rátesszük egy töltőre, és mire végzünk a dolgunkkal, ismét van energia az akksiban. Ha pedig otthon is tudjuk tölteni a kocsit, az a legjobb. Éjszaka a töltő teszi a dolgát, nekünk foglalkoznunk sem kell vele. Sőt, a MyHonda+ applikációval nyomon követhetjük a töltési folyamatot, fel- és lehúzhatjuk az ablakokat vagy felfűthetjük az utasteret, mielőtt elindulnánk. Így a Honda e a felfűtéshez szükséges energiát az otthoni hálózatból veszi el, nem pedig menet közben csökkenti vele a hatótávot.
Gyere, foglalj helyet a Honda e nappalijában!
A Honda e modellbe „belépve” úgy érezhetjük magunkat, mint egy apró garzonlakás hangulatos nappalijában. A kellemes tapintású szövetanyagból készült üléshuzat (kérhető bőrből is), az első ülések előtti egybefüggő lábtér, a plafonba süllyesztett mini spotlámpák, a napfénytető, a sötétített hátsó ablakok, a díszpárnák (extraként kérhető) mind azt sugallják, hogy kellemes utazásban lesz részünk. Mintha otthon lennénk, a saját lakásunk kényelmében.
A műszerfalon, teljes szélességben végigfutó LCD-érintőképernyő még nagyobbnak láttatja az utasteret. A fahatású betétek melegséget sugároznak, nyugtatják a szemet, a biztonsági övek barna színe tökéletesen passzol hozzájuk. Nekem először szokatlan volt ez a formavilág, kicsit talán minimálnak éreztem, de aztán teljesen beleszerettem. Mert annyira más, mint a többi, egyszerűen kilóg a sorból. De csakis pozitív értelemben.
A kis sárga Honda e multifunkcionális, kétküllős kormánya nem túl vastag, jó a fogása, de talán egy leheletnyivel kisebb átmérőjűt is el tudnék képzelni (magamnak). Nagyon érdekes a középső visszapillantó tükör, amely átkapcsolható a tolatókamerára, így akár menet közben is azt láthatjuk benne, amit a hátsó kamera mutat. Én nem igazán tudtam megszokni, nem nagyon éreztem a távolságokat benne. Bár biztosan hasznát venném akkor, ha tele lenne pakolva az autó, és emiatt nem látnék semmit sem a hagyományos visszapillantóban. A Középső Kameratükör Rendszer a magasabb szintű felszereltségbe (Honda e Advance) alapból jár, egyébként pedig extraként kérhető.
A Bluetooth-kapcsolat mellett más csatlakozási lehetőségek is vannak a modellben. A 12 és 230 Voltos elektromos aljzat mellett a HDMI-csatlakozó dobbantotta meg a fiaim szívét, ők egyből tudták, hogy mire jó ez (akár filmet is kivetíthetünk vele a kijelzőre). Továbbá két USB-aljzat is került a Honda e modellbe, kettő előre és kettő hátra.
Lapozz, hogy megismerd a Honda e multimédiás rendszerét, valamint vezetéstámogató asszisztenicáit.