Csúcstechnológiát rejt a kis sárga Honda e

Amint beindul a 113 kW-os elektromotor, megtelik élettel az autó minden műszeregysége. A kikapcsolt állapotban sötéten álldogáló, ablaktól ablakig húzódó kijelzőn megjelenik az oldalsó visszapillantó tükrök kameraképe, bekapcsol a kormány mögötti műszeregység, és a hatalmas, több részből álló multimédiakijelző. Igazi wow-hatás, ahogy elindul a rendszer. Természetesen mindezt kulcs nélküli indítással tudjuk elővarázsolni.

Az érintőképernyős kijelző dizájnja, grafikája nagyon szép, bármilyen háttérképet ki tudunk választani rá, akár sajátot is fel lehet tölteni. A funkciók úgy jelennek meg, mint a mobilkijelzőn, ujjlegyintéssel tudjuk lapozni őket, felfelé pöccintéssel pedig bármelyik eltüntethető. A főmenü a két szélen állandó, itt tudjuk kiválasztani, hogy mi jelenjen meg a középső két nagy egységben. Például ha én a rádiót és a navigációt szeretném nagyban látni, akkor mindkettőt ki tudom egymás mellé tenni. Ám, ha a rádió az utasoldalra esik, de adót szeretnék váltani (és nem a kormányon akarom ezt a műveletet elvégezni), akkor egy érintéssel megcserélem a két ablakot, és máris hozzám közelebb került a rádió, és annak a helyére ugrott a navigáció.

A telefon Apple CarPlay-vel és Android Auto-val tükrözhető a képernyőre. Valójában minden funkció a multimédiarendszeren keresztül (valamint néhány a multifunkciós kormányról is) előhívható, illetve állítható. Kivéve a kétoldali klímát, amely különálló fizikai egységet kapott és amely úgy néz ki, mint egy hagyományos rádió egy régebbi autóban.

Ez az okos kisautó a biztonságodra is vigyáz

honda e biztonsági konfiguració
A biztonsági asszisztenciákat a Honda Sense csomag tartalmazza

Valószínűleg nem sikerült a kis sárga Honda e minden vezetéstámogató és biztonsági funkcióját felfedeznem az alatt a néhány nap alatt, amíg használhattam. A Honda Sense névre hallgató csomagba került többek között az ütközés erejét mérsékelő fékrendszer, amelynek lényege, hogy ha jármű vagy gyalogos kerül a Honda e útjába, a rendszer azonnal figyelmeztet, és automatikusan csökkenti az autó sebességét. Van benne útpálya-elhagyásra figyelmeztető rendszer, ami figyeli az útpálya szélét jelző burkolati jeleket, és ha az autó elkezd lesodródni, figyelmezteti a vezetőt, majd automatikusan visszakormányozza a kocsit a sáv közepére.

A közlekedési tábla felismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, az elektromos rögzítőfék visszagurulás-gátlóval a Honda e alapfelszereltségének része. A magasabb, Advance szinthez pedig például holttérfigyelő rendszer, kitolatást segítő rendszer, parkolóasszisztens és több látószögű kamera is jár – ez utóbbi tolatáskor felülnézetben is mutatja az autó helyzetét, a parkolóasszisztes pedig megkeresi nekünk a helyet és magától szépen beparkolja az autót. Imádom ezt a funkciót, bár mindig egy kicsit félve próbálom ki, s ugrásra készen állok, ha esetleg át kellene vennem az irányítást az autótól. Mert mi van, ha valamit elnéz a rendszer, és parkolás közben véletlen nekimegy egy másik autónak?

Jövőbe mutató kisautó

Ha érdekel, hogy mit tud még ez a kis sárga Honda e, illetve hogy milyen egyéb kiegészítők érhetők el hozzá, akkor látogass el a modell hivatalos oldalára. Ott az árakat is megtalálod. Az általunk tesztelt Honda e Advance modell egyébként 12 971 700 forintba kerül, de a Honda e alapfelszereltséggel már 10 999 000 forinttól elérhető. Ha pedig ismét megnyílik a kassza a 2,5 millió forintos állami támogatáshoz, akkor érdemes minél előbb jelentkezni, mert nagyon hamar ki szokott merülni a keret.

Az én fejemben is megfordult, hogy pályázni kellene, ha ismét megnyílik a lehetőség. Mert amúgy is szeretnék végre egy saját autót a családi kocsi mellé, illetve a nagyobbik fiam most tanul vezetni, és már ő is pedzegette, hogy jó lenne egy saját autó. Így akár kettőnknek közösen lehetne venni egyet. Ő teljesen beleszeretett ebbe a sárga Honda e modellbe. Hiába közel 190 centi magas, nem érezte kicsinek, és nagyon tetszett neki, hogy ennyire cool az autó: jól gyorsul, automata váltós, elektromos, különleges a multimédia rendszere, kameratükrökkel felszerelt. És ha egy mai 18 éves srácot le lehet venni a lábáról egy autóval, akkor az a modell valószínűleg jól el lett találva. A Honda e ezek szerint ugyanúgy a jövőt jelenti, mint a mai tinédzserek.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3