honda e női autó
Kék, fekete, sötétszürke és fehér színben is választható a Honda kis elektormos autója

Majdnem annyian néztek meg minket az utakon ebben a kis sárga Honda e modellben, mintha egy tűzpiros Ferrariban ültünk volna. Volt, aki odajött, kérdezősködött, még fotókat is készített a Honda első tisztán elektromos autójáról. A 11 millió Ft-tól induló (kérhető rá a 2,5 millió forintos állami támogatás), 154 lóerős hátsókerék-meghajtású modellről posztolt fotókra és videókra annyi komment és kérdés érkezett, mint eddig még sosem. „Mennyibe kerül ez a kis csoda?” „Hú, ezt én is ki szeretném próbálni!” „Wowww!” „Ez a belső nagyon komoly. Olyan mint egy űrhajó!” – tucatjával kaptam az ezekhez hasonló üzeneteket. Nemhiába áradoztak így ismerőseim az autóról.

A 2019-es Frankfurti Autószalonon debütált Honda e ugyanis tavaly elnyerte a legjobb dizájnért és kreatív megoldásokért járó „Red Dot: Best of the Best 2020” díjat. A modell egyik legkreatívabb újítása, hogy az oldalsó visszapillantó tükrök helyére kamerák kerültek (mindez az alapfelszereltség része!). A „tükröket” pedig két 6 colos képernyő helyettesíti, bent az utastérben, a műszerfal két szélén.

Sárga Honda e: üde színfolt a forgalomban

Nemcsak vidám, vakító színe (Charge Yellow), hanem különleges formája is feltűnést keltett az utakon. Bennem egy kis retro-érzést váltott ki a sárga Honda e gömbölyded-szögletes formavilága, de tinédzser fiaim teljesen odáig voltak érte, elismerően bólintottak, amikor meglátták a ház előtt parkoló autót. Ezek szerint a tervezőknek sikerült jól eltalálniuk a mai trendeknek megfelelő dizájnt.

sárga honda e orr rész fényszórók
A lámpák elöl-hátul multifunkciósak, vagyis az irányjelzőket is magukba foglalják
sárga honda e hátsó rész és lámpák
Kompakt, 35,5 kWh kapacitású, lítium-ion akkumulátor került a Honda e-be

Az egyik legérdekesebb külső jellemzője az első és hátsó fényszórók, illetve azok elhelyezkedése. Elől és hátul is egy fekete, befelé ívelő panelbe kerültek a kerek fényszórók, amelyek az összes funkciót ellátják. A három az egyben építésmódnak köszönhetően ugyanis az első fényszórók nappali menetfényként, irányjelzőként és távolsági fényszóróként is működnek. Ugyanígy a hátsó lámpatest is több funkciót tölt be, hiszen helyzetjelzőként, féklámpaként és irányjelzőként is szolgál. Az Automatikus Távolsági Fényszóró funkciónak köszönhetően pedig, amint elhagytam a lakott területet, a rendszer magától távolsági fényre kapcsolt. Majd amint érzékelte, hogy jön szembe egy jármű, vagy ismét lakott részre értem, automatikusan normál menetfényre váltott. Nagyon kényelmes volt, hogy nem nekem kellett váltogatnom.

Szintén szembetűnő a sárga Honda e „motorháztetejének” közepére elhelyezett elektromos töltő aljzat, amelyet gombnyomással egyszerűen nyithatunk. De akár a kulccsal vagy a My Honda+ alkalmazással is kinyithatjuk. A töltőaljzat elhelyezkedése nemcsak az autó egyedi kinézetéhez tesz hozzá, hanem a praktikus használathoz is. Hiszen mennyivel könnyebb rácsatlakoztatni a töltőt, ha úgy parkolunk be a töltőponthoz, hogy az épp szembe van az autóval.

A letisztult, minimalista dizájnt követve sehonnan sem lóg ki antenna az autóból, mivel azok a hátsó ablak felső részébe kerültek. Ez a Honda e légellenállásán is javít, akárcsak a karosszéria síkjába simuló kilincsek, amelyek azonban egyből előbújnak, amint az autó a közelben érzékeli az intelligens kulcsot. A hátsó ajtók kilincsei is érdekes helyen találhatók: az ablakkeretbe integrálták őket, hogy ne törje meg a formai harmóniát. Szintén javítanak az aerodinamikán a már említett oldalsó visszapillantó tükrök helyett felszerelt kamerák, amelyek egy belső képernyőn jelenítik meg az autó mögött-mellett látható dolgokat.

A következő oldalon kiderül, miért olyan a Honda e, mint egy kis gokart.

1
2
3