Járvány után nem divat a luxusmárkák vásárlása
Az új kollekciók kialakítását befolyásolja az is, hogy a járvány után – feltételezhetően – általában is vissza fog esni a kereslet, és nagy valószínűséggel a kirívóan luxus divatmárkák forgalma is megcsappanhat. Ezt persze még nem lehet teljes bizonyossággal kijelenteni, az azonban talán már most megkockáztatható, hogy az egyszerűbb és a tartósabb cikkek kora jöhet el.
Kérdés, hogy maga a divat mennyiben fogja tükrözni a társadalomban beállt változást. A Christian Dior New Look kreációja a második világháború után a divat egyfajta aranykorát hozta el, és talán most is megfigyelhetünk valami hasonlót.
A nagy divatházak az elmúlt hónapokban egyébként a járvány elleni küzdelemben segédkeztek. Arról mi is beszámoltunk, hogy a legnagyobb luxus divatmárkák is kivették a részüket a védőfelszerelések készítésében. A francia Louis Vuitton például teljes parfümgyárát alakítottak át alkoholos fertőtlenítők gyártására. A Gucci és a Prada pedig elegáns ruhadarabok helyett egy ideig kizárólag maszkokat gyártottak.
Forrás: Életforma/Szarvas György