A nagy divatüzletek egyelőre zárva tartanak

A divatüzletek mind zárva vannak, új rendeléseket sem adnak le, nehogy azok a nyakukon maradjanak. Ugyanakkor a divatszakma örök, több évtizedes szezonalitása azonban megmarad, vagyis készülni kell az újabb és újabb kollekciókkal. A legtöbb olaszországi textilgyár és raktár azonban még valószínűleg hetekig zárva tart majd, így a tervező csapatok, jobb híján régi szövetkészleteiket fogják feltúrni, hátha abból merítenek majd új inspirációkat.

Sok tervezőcsapat azonban kihasználja a digitális tér nyújtotta lehetőségeket és Skype-on vagy egyéb platformon folyik az anyagok megismerése, valamint a tervezési folyamat során a munkatársak közötti egyeztetés. A londoni Rejina Pyo csapatának tagjai vázlatokat, fényképeket és videókat osztanak meg egymás között valamilyen csoportos üzenetküldő platformon keresztül, és így haladnak előre a munkával.

Kihívás úgy tervezni, hogy nem foghatják meg az anyagot

Az ilyen típusú tervezői munka hátránya ugyanakkor az lehet, hogy az anyagokkal a munkatársak nem tudnak testközelből megismerkedni, nem tudják kézbe venni, megtapogatni, holott ebben a szakmában ez életbevágó lenne. Videó-csevegőrendszereken keresztül, vagy éppen fotókon ugyan megtehetik mindezt, de ez azért mégsem ugyanaz. A helyzetből talán egy előny azért származhat: az új kollekció készítésekor a csapat tervező tagjai talán még jobban átgondolják a koncepciót, és egy még kiforrottabb termékekkel állnak majd elő a következő szezonra.

luxus divatmárkák nagy divatházak
(Fotó: Pixabay)

Mielőtt a járvány teljesen megbénította volna New Yorkot, Joseph Altuzarra tervező anyagmintákat halmozott föl. Szövetminták, nyomatok tornyosulnak a stúdiójában most is, ezeket felhasználva folyik most náluk a távmunka is. “Kicsit vakon, tapogatódzva megyünk előre, de, érdekes módon a munka így sokkal hatékonyabb, mint amikor ugyanabban a szobában dolgozunk – mondja Altuzarra.”

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3