Szépnek szép, de vajon mit tud a Mercedes EQC 400 4MATIC?

Hajas Imelda EQC-ben

A címben szereplő 4MATIC kifejezés már elárulta, hogy az EQC összkerékhajtású, viszont ez nem ilyen egyszerű. Két villanymotor van az autóban, amelyek aszinkron működésűek, egyik az első, másik a hátsó tengelyen. Ez azt jelenti, hogy kisebb sebességnél a motor tulajdonképpen inkább csak az első kerekeket hajtja, nagyobb sebességnél vagy hirtelen kigyorsításnál pedig rásegít a hátsó kerekek hajtására. Egy 80kWh-s akkumulátor került a padlózatba, az autó összteljesítménye 408 lóerő és 760 newtonméter.

 

Nulláról 5,1 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, ami nem rossz, de a konkurensek tudnak ennél jobbat is. A Jaguar I-Pace-nek ez mindössze 4,8 másodpercébe kerül. Döbbenetes az az érzés, amikor egy nagyobb teljesítményű elektromos autónak tövig nyomod a gázpedálját és te magad is meglepődsz azon, hogy a nyomaték egyből az ülésbe nyom. A pillangók pedig azon nyomban repkedni kezdenek a gyomrodban, holott te ülsz a volán mögött és pontosan tudod, hogy mire számíthatsz, mikor fogod lepadlózni.

Az EQC-vel szemben mondjuk voltak fenntartásaim, hogy vajon hogy fogja mozgatni a 408 ló a 2425 kg önsúlyú bódét, de kellemesen csalódtam. Az evidens, hogy nem a gyorsulás végett vásárolnak ilyen autókat, de nekem ne mondja senki, hogy egyszer sem próbált még vagy próbálna ki vele egy rajtot. Individual, Sport, Comfort és Eco vezetési üzemmódok állnak rendelkezésre, végsebessége 180 km/h-ra lett elektronikusan leszabályozva.

MErcedes EQC oldalról

Az EQC-hez 425 km-es WLTP hatótávot adnak meg, ám a valóságban ez sokkal inkább nettó 350 km-nek felel meg. Ez még mindig nagyon jó teljesítmény, végre egy olyan elektromos, ami nem Tesla és azt mondhatjuk rá, hogy élhető a hatótávja. Nem kell minden nap végén feltenni a töltőre, az autópályát is bírja. Nekem például a harmadik nap után kellett töltenem, pedig sokat mentem vele, igazából nagyon ki sem akartam szállni az autóból, mialatt nálam volt. Ha tartasz az autópályás vezetéstől, akkor olvasd el tippjeinket, amelyek segítenek legyőzni félelmedet: Autópálya-fóbia: pár egyszerű trükk, és úrrá lehetsz rajta!

A töltés területén van még hová fejlődni, de kezdetnek nem rossz!

A hatótáv mellett a Mercedes talán másik legizgalmasabb része, ami mindenkit foglalkoztat, az a töltés. Az EQC fedélzeti rendszere kisegít, ha bajban vagy, ugyanis megmutatja, hogy a környéken hol vannak a közelben töltőoszlopok. Sajnos az EQC-nek a töltés nem az erőssége, ugyanis 22 kW-os AC oszlopról csak 7,4 kW-tal tud tölteni Type2-es csatlakozóval. Mellette szóljon, hogy az I-Pace is ugyanezt tudja AC-vel, vagyis váltóárammal, viszont mondjuk egy Model X (100D) már 16,5-öt képes felvenni. DC töltés során CCS csatlakozóval 110 kW-ot fel tud venni, ez nem rossz, így 80%-ra akár 35-40 perc alatt feltölthető az EQC.

Mercedes EQC töltőnyílásEQC töltése Type 2-vel

Ilyen érzés vezetni az EQC-t

A Mercedes EQC egyik legjobb tulajdonsága, hogy valami hihetetlenül, tényleg eszméletlenül csendes. Se szél-, se menet-, se kerékzaj. Viszont ezzel ellentétben ott van a futómű, amiről azt gondolnánk, hogy egy nagy autónál légies és simulékony. Ám sajnos itt a durva úthibákat megérzi és hirtelen felüt.

Mercedes EQC grafitszürke árnyalatban

És bizony a vezetésnél jön elő a magasság dilemmája. Hasa ugyanis alig egy arasznyira van a földtől, így egy hirtelen emelkedő vagy buckás földút akár gondot is okozhat abból a szempontból, hogy leérhet a koptató. Az EQC vezetéstámogató rendszereivel abszolút meg voltam elégedve az aktív sávtartó asszisztenst leszámítva, ami a DS7 Crossbackben, vagy a BMW X1 25e-ben is pontosabban funkcionált. Természetesen itt nincs szó autonóm vezetésről, mindig fogni kell a kormányt. De vannak olyan autótípusok, amelyek a kevésbé látszódó sávfelfestést is képesek precízen követni, az EQC-nek viszont ez nem az erőssége.

Mercedes EQC 400 4MATIC összegezve

A Mercedes EQC 4MATIC-ot ajánlom azoknak, akik autójukat nagyrészt a napi ingázásra használják, de még az sem gond, ha néha-néha elmennek vele kirándulni, hiszen a 350 km-es hatótáv a legtöbb embernek elegendő kell, hogy legyen, az autópályák mellett pedig szükség esetén ott vannak a gyorstöltők. Biztonságos, kényelmes és minőségi szabadidő-autóról van szó, mely a Mercedes elektromos-autó családjának legelső tagja. A vállalatnak nagy tervei vannak az EQ sorozattal, bizonyos, hogy ígéretes jövő áll a márka előtt.

Hajas Imelda és Mercedes EQC

Lehet rá rosszakat mondani, lehet rá ujjal mutogatni, lehet a konkurensekkel példálózni, viszont egyet nem szabad elfelejteni: a Mercedes ennél csak jobbat fog nyújtani. Akár egy facelifttel, akár egy új generációval, márpedig ez egy korántsem rossz kezdet. A tesztautó alapára 20 998 425 forint. Az extrákkal teli, kényelmi funkciókkal és mindenféle intelligens vezetéstámogató rendszerrel felszerelt verzió pedig kicsivel 30 millió fölé kúszik (31 382 239 ft). Akinek számít valamit a környezettudatosság, a megjelenés, a megbízhatóság és a precizitás, az garantáltan elsők közt fogja felírni listájára az EQC-t, ha autóvásárlás előtt áll. És hogy mi, nők, hogyan vásárolunk autót? Hát így: Hogyan vásárol egy nő autót? Neki sem csak a szín számít!

Mercedes EQC 400 4MATIC (2020)

  • Akkumulátor mérete:  80 kWh
  • Max. teljesítmény:  402 LE
  • Max. forgatónyomaték (elektromos): 765 Nm
  • Elektromos hatótáv (WLTP): 425 km
  • DC töltési idő (10-80%): 40 perc (CCS)
  • DC töltéserő: 110 kW
  • Saját tömeg: 2425 kg
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 5,1 mp
1
2
3