Mercedes-EQC-400

Két évvel ezelőtt, 2019-ben a Mercedes megvalósította elképzelését, és megteremtette a zéró károsanyag-kibocsátású, környezetbarát elektromosautó-családot. A sorozat tagjai az EQ előnevet kapták, illetve fogják kapni valamilyen formában, valamilyen kiegészítéssel.

A türelem Mercedes EQC-t terem!

Nyilvánvalóan nem egészen így szól az eredeti közmondás, viszont esetemben a lényeg megegyezett és ez volt a legfontosabb. Hogy mi volt a lényeg? Máris kifejtem.

 

A Mercedes 2016-ban mutatta be elsőként a nagyközönségnek úgynevezett Generation EQ tanulmányautóját a Párizsi Autószalonon. Én pedig azóta veszettül vártam, hogy elérkezzen a nap, amikor letesztelhetem a napjainkban már EQC-ként számon tartott városi terepjárót. Nem volt más választásom, mint türelmesnek lenni és kivárni a pillanatot, hogy először is gyártósorra kerüljön a termetes elektromos autó, azután pedig, hogy én legyek a következő a sorban. A türelem esetemben ugyan nem rózsát, de egy hasonlóan jó és csodás dolgot termett: a Mercedes EQC 400 4MATIC-ot. Ez a modell testesíti meg az EQ-család legelső termékét, többek közt ezért is olyan különleges. Ez is érdekelhet: A Mercedes EQS: különleges vezetési élmény, amelyet szinte minden érzékszerveddel átélhetsz

Több szempontból különleges szabadidő-autó

Az EQC, ami nálam járt, nem egy átlagos EQC volt. Ezt azért is tartom fontosnak leszögezni már rögtön az elején, mert annak, aki ilyen autót vesz, mármint vagy önmagában Mercedest vagy elektromost, esetleg mindkettőt egyetlen négykerekű személyében, nem szabad megriadnia a számoktól. Mármint a nagy számoktól. Nagy és erőteljes autó mellé ugyanis ilyenek járnak.

Mercedes EQC repcében

A Mercedes EQC grafitszürke metálfényezése az alapáron felül 246 000 forintos többletet jelent, na bumm. Az autó fotózását nem különösebben segítette, hogy minden visszatükröződött rajta. Engem azonban lenyűgözött, hogy vannak benne kékes-lilás csillámok is, amik közelről, napfényben érvényesülnek. Szeretem az ilyen apró részleteket. Aztán ott van még az AMG csomag, amit ez az SUV kapott. Ennek köszönhetően könnyedén különbséget tudunk tenni a nem AMG és az AMG Line-os EQC kivitelek közt. Árulkodóak például a 20”-os, sokküllős könnyűfém felnik, az első lökhárító, az orron helyezkedő króm csíkok, ugyanis ezekből a tesztautón csak kettő volt. És ne menjünk el a feliratozott lábszőnyegek mellett sem.

AMG felni

A Mercedes EQC nem azért kapott ilyen szerény elnevezést, mert a vállalatnál nem voltak elég kreatívak a tervezők, hanem egész egyszerűen azért szerepel C betű a végén, mert a GLC-re épült. Cseppet sem meglepő módon ugyanazon a gyártósoron készül, mint az alapot adó modellnek az SUV és kupé változata, de van itt még valami. Az EQC motorháztetejét felnyitva nem egy csomagtér tárul a szemünk elé, mint ahogyan az az elektromos autóknál már szinte megszokott látvány. Hanem mindenféle nagyfeszültséget jelző narancssárga kábel, csövek és egy váz, ami az invertert meg az első motort tartja, öleli körül. A LED-es DLR (Daytime Running Light), vagyis a nappali menetfény akkor válik csak igazán vonzóvá, amikor felkapcsol a középső csík, ami végigfut a frontrészen. Ez egyúttal markáns megjelenést kölcsönöz az EQC-nek.

EQC embléma a Mercedes oldalán

Tesztünk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3