Alig néhány hónappal az EQS forgalmazásának megkezdése után vadonatúj modellel jelentkezik a német márka elektromos családja. A Mercedes-Benz EQE a zászlóshajó elektromos platformját használja, és az EQS figyelemreméltó funkcióit teszi elérhetővé kompaktabb formában. Olvass tovább, és megismerheted az E-osztály elektromos változatát, amely a tervek szerint 2022 második felében érkezik. Ezt se hagyd ki: 600 km hatótávot ígér a gyönyörű Mercedes-Maybach EQS koncepció
A luxusmodell EQS-hez képest a Mercedes EQE vonalai élesebbek, sportosabbak és dinamikusabbak. Külső méreteit tekintve az EQE a CLS-hez hasonlítható, azonban a belső helykínálat jóval túlszárnyalja még a jelenlegi E-osztályt is. A kerékjárati íveket 19-21 colos kerekek töltik ki, amelyek a széles vállakkal együtt különösen izmos megjelenést adnak az EQE-nek.
A Mercedes EQE a vezető helyett is gondolkozik
Az opcionálisan elérhető MBUX Hyperscreen esetében a teljes műszerfal egyetlen hatalmas kezelőfelületté olvad össze, a belső tér meghatározó elemét adva ezzel. A hatalmas üvegfelület alatt láthatatlanul olvadnak össze a digitális kijelzők, amelyek közül egy 12,3 colos OLED megjelenítő az utas számára kínál dinamikus tartalmakat: az utazó akár filmeket vagy televíziós műsorokat is nézhet itt. Emellett speciális menetprogramok, kisebb játékok, a DIGITAL LIGHT különleges üzemmódja és személyre szabási lehetőségei, valamint számos további funkció is letölthető lesz majd a modellhez. A biztonságért egy intelligens, kamera alapú megoldás felel, amely automatikusan elsötétít bizonyos szórakoztató tartalmakat, ha felismeri, hogy a vezető figyelme elkalandozik az utas monitorjára. Tipp: A Mercedes legikonikusabb modellje készen áll az elektromosításra
A piaci bevezetéskor a motorpaletta itt is két variánsból áll: az EQE 350 összesen 292 lóerőt kínál, valamint rövidesen egy másik modellre is fény derül, amelyről később érkeznek majd részletek. A paletta csúcsmodelljéről azonban már most tudjuk, hogy körülbelül 680 lóerős lesz majd. Kezdetben minden EQE hátsókerék-meghajtású lesz, de később megérkeznek majd a 4MATIC összkerékhajtású verziók is. Az elektromos limuzin teljesítményéért egyetlen 292 lóerő csúcsteljesítményű motor felel, viszont 90,6 kWh-s akkucsomagot kapott, ami a hivatalos közlemény szerint 660 km-es hatótávot jelent.
Fotók: Daimler
Az alábbi cikkeket se hagyd ki:
- Millennium Jádezöld és Éjfél Lila színben érkezik a limitált szériás Nissan GT-R
- A Citroën egy teljesen új autótípust alkotott a C5 X-szel
- Nagyágyú világsztár lett az új, 850 lóerős Mercedes-AMG arca
- Az Audi Grandsphere luxusnappalivá változtatta az autót
- PET-palackokból készül a Volkswagen jövőbe mutató autója, az ID.LIFE