Időről időre beszámolunk a különféle cégek és autós weboldalak felméréseiről, amelyek azt firtatják, melyek a kedvenc márkák, legkelendőbb használt modellek. A brit What Car? magazin monstre felmérése például kiderítette, hogy megbízhatósági szempontból mely márkák azok, amelyek esetén nehéz mellényúlni, ebben a cikkben pedig a legkedveltebb hibridekről rántottuk le a leplet. Most a Használtautó.hu adatai alapján derítjük ki, hogy átlagosan mennyit költünk használt autóra, és az is, hogy a hazai vásárlók leginkább milyen modellekre és márkákra keresnek.
Keresésben a vágyaink vezérelnek minket
Tízévnyi növekedés után a koronavírus a magyar autópiacot is megtörte, az autók iránti érdeklődés azonban alig csökkent. A hazai tulajdonosváltásoknál a tavalyi évhez képest csupán 3,5%-os a visszaesés, míg a Használtautó.hu decemberben rekordszámú keresést regisztrált. Mindez pedig az átlagárakat is jelentősen felverte.
2020 kedvenc használt autója a Skoda Octavia lett, így ezzel elnyerte az autós hirdetési oldal által indított, „Az év legkeresettebb használt autója” díjat. A keresési sorrendben a Ford Focus a második a kedvenc márkák között, a „vágyautó” Audi A4 pedig a harmadik helyen található.
A vásárlások tekintetében azonban már kissé józanabbak a vásárlók: az importnál a dobogó élén lévő Opel Astrát a Volkswagen Golf és a Ford Focus követi. A vonzó márkanéven túl egyre fontosabbnak tűnik a fenntarthatósági szempont, ugyanis már a használtautó-piacon is egyre népszerűbbek a hibrid és elektromos autók. A keresések 8%-át adják.
Mennyit költünk használt autóra? Itt vannak a számok!
Leginkább az 1 millió forint alatti és a 2-3 millió forintos autókat keresik a piacon. Az utóbbi szegmensből szemezőknek mindenképpen jó hír lehet, hogy ennyiért már valódi hibrid és tisztán elektromos modelleket is találhatnak, még ha nem teljesen újakat is.
Az álmodozás pedig továbbra is jellemző a keresésekre, ám az értékesítési adatok alapján a használtautó-vásárlás vágybeteljesítés helyett egyre inkább ésszerű, praktikus választás kezd lenni. Ezt az is jelzi, hogy a 1,5 millió forint alatti árkategóriában a legnépszerűbb modellek között nem találunk prémiumgyártót.
A legtöbb tulajdonosváltás a hazánkban az import modellek kapcsán is legnépszerűbb Opel Astrát érintette. A másik két dobogós pedig Magyarország egyik kedvenc autója, a Suzuki Swift és újra a Ford Focus lett. A hazai autópark ötöde a koronavírus ellenére is gazdát cserélt. Az átlagárak is jelentősen emelkedtek. 2020 januártól decemberig 25%-kal, 2,48 millió forintról 3,11 millió forintra. Egyes modelleknél még az is előfordul, hogy az 1-2 éves példány gyakorlatilag az újkori áráért értékesíthető.