Stílus és design
Az új 500 egyediségére garancia a kocsiszekrény profilja, a hátsó él jellegzetes dőlésszöge. Az ikonikus vonalak mögött rejtőző utastér az 500 harmadik generációjánál nyerte el eddigi legnagyobb méretét. Ennél a modellnél jelenik meg a már említett, az aerodinamikai hatékonyságot javító, ezzel a hatótávolságot növelő hátsó spoiler is, amely az autó megjelenését dinamikusabbá, vonzóbbá teszi.
A szélesívű csomagtérajtó minden eddiginél kényelmesebb pakolhatóságot biztosító, tágas nyílást takar, és előnyösebb megjelenést eredményez. Letisztult formavilágú felülete szoborszerűen elegáns külsőt eredményez. A rendszámtábla feletti panel megőrizte a jellegzetes, egyszerű, egyben folyamatos króm díszlécet. Magasra helyezve ott van az új, fémhatású Fiat embléma is. A szimbólumok és sajátos vonalak nyújtotta összképet az autó szélességét kihangsúlyozó lámpatestek teszik teljessé.
Akár 320 kilométert is képes megtenni az új Fiat 500
Az új Fiat 500 az elődeit idéző hasonlóságok ellenére vadonatúj konstrukció. A tervezők kiemelt figyelmet szántak a hatótávolság növelésére, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentésére. A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új Fiat 500 a WLTP norma szerint akár 320 kilométert is képes megtenni. Az új 500 a töltési idő optimalizálása érdekében 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott: mindössze öt perc elegendő például ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó ötven kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. És ez még nem minden! Az autó jobb hátulján elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.
Az új 500 támogatja az otthoni töltési megoldásokat is. Bevezető kiadásához alapfelszerelés az Easy Wallbox™, egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető. Olyan egyszerű és megfizethető, telepítést nem igénylő megoldásról van szó, amely Bluetoothon keresztül vezérelhető. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók kiegyensúlyozzák háztartásuk elektromos terhelését. Az Easy Wallbox teljesítménye 7,4 kW-ra növelhető, így alig több mint hat óra alatt otthonában mindenki teljesen feltöltheti autóját.
Hogyan vezetnéd az új Fiat 500-ast?
A Sherpa üzemmód minimalizálja az energiafelhasználást, indokolt esetben 80 km/órára korlátozza a végsebességet, takarékos gázreakciókat állít be, beavatkozik a klímaberendezés, az ülésfűtés működésébe. A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval. A „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. Gázadásra a gépkocsi gyorsítással válaszol, ellenben amint a vezető felengedi a pedált, a belső égésű motoroktól megszokott motorfékhatásnál lényegesen erősebb lassulást tapasztalhatunk. Az érzés majdnem olyan, mintha a fékre léptünk volna. A teljes megálláshoz azért szükségünk lesz a hagyományos a fékpedálra, noha kellő gyakorlattal és tapasztalattal akár egyetlen pedállal is vezethető.
A 87 kW teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50, és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.
A cikk a következő oldalon folytatódik.