Van, amikor nem kellene belehúznia…

Honda Jazz Crosstar

Szuper, hogy a továbbfejlesztett vezetéssegítő asszisztensnek (Honda Sensing) köszönhetően a gyalogos és bringásfelismerő már éjjel is működik, sőt a Jazz a veszélyes közelségbe kerülő autókat is észleli. Ami viszont megszokhatatlan, az a sávtartás-figyelő, ami sokszor váratlanul (és indokolatlanul) húz bele a kormányba, ezért érdemes kikapcsolni. Elég para, amikor a sofőr helyett irányít és kormányoz, de ízlések és pofonok. Bízni kell a rendszerben, a bizalom kiépüléséhez viszont több idő kellett volna. Viszont amilyen precizitással tartja a távolságokat az előttünk haladó autótól, az például imponáló. Éljen a Kis Sebességű Követőrendszer! Az új kamera hatékonyan észleli az útburkolat jellemzőit. Azt is észreveszi például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) vagy a másik sávhoz közelít.

Honda Jazz Crosstar

 

A Jazz e:HEV Crosstar a Honda által kidolgozott, passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül, ami hatékonyan óvja a bent ülőket egy esetleges ütközés során. Emellett 10 légzsák véd minket, köztük az első ülések között elhelyezett középső első légzsák, nem véletlenül ez a kategória egyik legbiztonságosabb autója. A Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer az executive felszereltségi szinten jár az új Jazz e:HEV-hez.

A belehúzás viszont a szó nemesebbik értelmében már kevésbé érvényesül, nem kell attól aggódnunk, hogy az ülésbe préselődünk gyorsítás közben. Itt 109 lóerővel apellálhatunk az e-CVT váltón keresztül, a gyorsulási adat pedig 9,9 másodperces százig. A száguldáshoz tartozó zenei élményt viszont könnyen elérhetjük a Crosstarban, a hangszórók ugyanis nem vallanak szégyent. Érdemes alaposan feltekerni a hangerőt.

Robotpilóta érzés

Még a manuális váltóhoz szokottak is pillanatok alatt otthonosan mozognak majd benne, egyetlen szépséghibával: az egyes üzemmódoknál a betűjelzések valahogy rossz szögbe kerültek a vezető üléstől, és nem mindig voltak jól láthatók. Ezért gyorsan meg kellett tanulnom a mozdulatokat, hogy ne dudáljanak rám a lámpánál. A hagyományos előremeneti D fokozat mellett az erősebb motorfékes B is helyet kapott, utóbbinál intenzív a lassulás és többet táplál vissza az akksikba. Ezt leginkább lejtőn lefelé menet gurulva érdemes bekapcsolni.

Honda Jazz Crosstar

Az üzemmódok között (sport, eco) viszont nem lehet választani, és nem is jelzi semmi, ha az autó vált, ezt ugyanis teljesen maga intézi, vagyis mindig a Honda Jazz Crosstar határozza meg, hogy a benzin- és a két villanymotor közül mikor mit használ. Ezek mind fokozzák a vezetésélményt, hiszen a kormány tekergetésén túl nem sok mindenre kell figyelnünk az autóban. Ez egyébként kezdetben elég szokatlan, olyan robotpilóta-érzést adott. Az egyik legnagyobb erénye pont az, hogy a vezetése a legminimálisabb erőfeszítésbe kerül, a kormány tekergetésén túl igazából semmire nem kell figyelnünk, semmit nem kell állítanunk. Azt viszont nem igazán preferálja, ha mást akarunk csinálni, mint amit ő, a sávtartó például nem éppen asszertiven jelzi a „hibát”, elég kb. 1 másodpercre elengedni a kormányt. Nem hiába, első a biztonság.

A fogyasztása egyébként csodás, nagyjából négy és fél litert eszik városban, autópályán pedig hat liter körül. Imádtam, hogy nagyon csendes (a saját autómból átülve meg pláne), szóval időnként a futurisztikus suhanás is hozta a robotpilóta-élményt.

Az e:HEV Hybrid hajtásláncú Honda Jazz Crosstar 109 lóerős, 9,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 4,8 litert fogyaszt, 110g/km a károsanyag kibocsátása és 298-1199 liter a csomagtér kapacitása. A tesztautó ára: 9 139 500 Ft.

Ha érdekel, mit szeret Peller Mariann a Honda Jazzben, olvasd el vele készített interjúnkat is!

Ha pedig további Honda-modellek érdekelnek, akkor nézd meg korábbi tesztjeinket:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2