Még 2019-ben tért vissza szabadidőautóként a kompakt sportkupéként megismert Ford Puma. Pontosabban fogalmazva, a jól bevált nevet vitte tovább a gyártó egy új konstrukcióra. Noha sokan kétkedve fogadták, hamar kiderült, hogy az új városi crossover méltó utódja lesz a közel 25 éve bemutatott kis kétajtós kupénak. Idén tavasszal pedig megérkezett a csúcskategóriás változat, ami a Ford Puma ST-line X Vignale nevet kapta. A sajtóbemutató után egy dögös kis feketét hoztunk el belőle tesztre. Bevallom, eddig nem igazán hoztak lázba a Fordok, de ebből a Pumából fájó szívvel szálltam ki. TIPP: Új Ford Puma: ez már nem az egykori kupé, de így is szeretjük!
A Ford Puma királynője a Vignale
Mivel a SUV-ok népszerűsége továbbra sem akar alábbhagyni, így várható volt, hogy a Ford is előrukkol egy újabb modellel a kisméretű városi szabadidőautó szegmensben. Így született meg az új Ford Puma még 2019-ben, amiből jelenleg mind komfort, mind biztonság terén a csúcskategóriás változat a tavasszal bemutatott ST-line X Vignale. A modell csak az európai piacra készül, a romániai Krajovában. Sokakat meglephet így a 21. században, hogy dízel változatban is gyártják, viszont a Ford határozottan állítja, hogy van rá igény. Sőt, már 7 fokozatú automata váltóval is hazavihetjük dízel meghajtással. Ez is érdekelhet: 5 dolog, amiért a SUV a tökéletes női autó!
Akár az év női autója címet is elnyerhetné az új Ford Puma
Hogy mennyire női vagy nem női egy autó, arról sokszor lehet vitatkozni. Vannak azonban olyan modellek, amelyekről ha rögtön nem is, de pár év alatt eldől, hogy tipikus női autók. Véleményem szerint nem lesz ez másként a Ford Pumával sem, bár tudom, hogy a férfi kollégáknak is megdobogtatta a szívét. A teljesen megújult külső dizájnnal valahogy mégis inkább mintha a nőket célozná a márka. Az első lámpáknak és a hűtőrácsnak köszönhetően első pillantásra egy barátságos mesebeli békalány jut eszünkbe róla. Ha viszont oldalról és hátulról nézzük, akkor azonnal meglátni benne a dögös, sportos vonalat. Igazi női városi szabadidőautó! Tudják ezt a marketing osztályon is, nem véletlen, hogy a hivatalos fotókon is női sofőrökkel reklámozzák az új Pumát.
A megújult Puma 8 féle színváltozatban érhető el, mi egy Agate Black példányt csíptünk el tesztre. A Vignale csúcsváltozatban színre fújt lökhárítók, selyemfényű alumínium felső hűtőrács, ébenfekete légbeömlők, nagyobb hátsó légterelő, LED fényszórók és pofás 18 colos kerek járnak az autóhoz. Tudtad, hogy az autód színe a személyiségedet is kifejezi?: Színpszichológia: mutasd az autód, megmondom ki vagy!
Az orrész kissé megemelt, akárcsak a hátsó kerékmeghajtású kocsiknál, de természetesen itt erről nincs szó. A forma teljesen arányos, nem elnagyolt sem az első, sem a hátsó traktus. Abszolút látszik, hogy időtálló megoldást keresett a Ford és hosszú távra tervez a piacon az új Pumával.
A következő oldalon benézhetsz a Ford Puma belsejébe is.