Kidolgozott részletek, átgondolt dizájn belül is

Ahogy nyílik a Ford Puma Vignale ajtaja, egyértelműen látszik, hogy valóban a csúcsváltozattal van dolgunk. A Windsdor bőrülések elől nagyon kényelmesek és még masszázsfunkció is jár hozzájuk. A kézzel varrott, lapított, Manacor bőrborítású sportkormány jól illik a dizájnhoz. Olyan extrákkal is számolhatunk, mint a kulcs nélküli nyitás, a vezetéknélküli telefontöltés és a B&O hangrendszer. A 8 colos központi érintőképernyős kijelzőn könnyű eligazodni, a rendszert pedig másodpercek alatt összekapcsolhatjuk a telefonunkkal. Hátul ISOFIX pontokkal két gyerekülés könnyen beköthető. TIPP: Tudtad, hogy az autós gyerekülésnek is van lejárati dátuma?

Hátul kicsit szűkösebb a lábtér, de még éppen nem zavaró

A Ford egyik legnagyobb újítását a csomagtérben kell keresni, ami egyébként a KeyFree megoldásnak köszönhetően láblendítéssel is nyitható. Alapesetben 456 literes térrel kalkulálhatunk, melynek egyik extra eleme egy 80 literes plusz rekesz. Ez a süllyesztett tároló vízálló bevonatának köszönhetően egyszerűen tisztán tartható, mosható és az alsó dugónak köszönhetően az összegyűlt víz könnyen leengedhető. Mindennek az újításnak a pótkerék látta csak kárát, így az új Pumában defektjavító készletet találunk. Őszintén bevallom, én inkább örülnék egy teljes értékű pótkeréknek, mint a vizezhető MegaBoxnak. Gőzöm sincs, hogy mire használnám, de lehet, hogy hamar összebarátkoznánk.

A 80 literes rejtett rekeszt a Ford Puma csomagtér tálcája alatt találjuk

A Pumába került egy „intelligens kalaptartó” is, ami annyit tesz, hogy a csomagtérbe pakolt dolgok magasságának megfelelően állítható, mivel nincs hozzárögzítve a hátsó üléssorhoz. Ami egyébként 40:60 százalékban megosztva, vagy akár teljes szélességében is dönthető, így még nagyobb tér áll rendelkezésre a csomagszállításra. Ezzel azt hiszem ki is maxoltuk a csomagtartót. Ez is érdekelhet: Autók, amelyekbe majdnem a fél házat bepakolhatjuk

Az autón találunk még sötétített hátsó üvegeket is, amelyek a sportos jegyeket erősítik.  A prémium érzés tehát tényleg adott ezzel a felszereltséggel.

Nem spórolták ki az extrákat ebből a Pumából

Műszerfal a 3 küllős sport kormánykerékkel

A sok extra és a jól eltalált dizájn mellett amiért mégis igazán lehet szeretni az új Pumát, az a vezethetősége. Eszméletlenül jól reagál a kanyarokban, feszes, a kormányzása tűpontos.

Igényeinknek és az útviszonyoknak megfelelően öt féle vezetési mód – normál, ECO, sport, csúszós út és terep – közül választhatunk. Emellett már-már megszámlálhatatlan vezetéstámogató megoldás könnyíti és teszi élvezetessé a vezetést az ST-line X Vignale csomagban. Hogy csak a legfontosabbakat nézzük: adaptív sebességtartó automatika, holttérfigyelő-, keresztforgalom figyelő-, táblafelismerő rendszer, vészhelyzeti kormányzás – és hegymenet asszisztens, sávtartó automatika, tolatókamera. Na és hát a non plusz ultra kényelmeseknek, hogy le is parkol helyettünk. És hogy nekünk melyek a kedvenc asszisztenciáink? Mutatjuk: 5 vezetéstámogató asszisztens, amit nagyon szeretünk

ford multikormány

Ami sima úton előny, az a kátyús, fekvőrendőrökkel teli kertvárosban kicsit hátrány. A feszességének köszönhetően az úthibákat még kis sebességnél is eléggé megérzi az autó. Ezt a „hibát” pedig még a négyéves lányom is rendszeresen szóvá tette a hátsó ülésen.

Biztonsági megoldásokban azonban szintén nincs hiány: elektronikus menetstabilizáló (ESP), gyalogosfelismerő, kipörgésgátló, keréknyomás figyelő és vészfékrásegítő rendszert is találunk az új Pumában. A sofőr védelme érdekében a vezetőoldalon térd- és mellkasvédő oldalsó légzsákok is kerültek az autóba a szokásos légzsákokon felül.

Lapozz, és megtudod, milyen motorral érhető el az új Puma.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3