Minden útra valami új – ezt nyújtja a Mach-E
Minden egyes indítás előtt az utastérben finom dallamok csendülnek fel, amiért a minőségi Bang & Olufsen HIFI-nek lehetünk hálásak. A panoráma üvegtető maga a gyönyör, kellemes hangulattal tölti meg a teret. Csak dicsérni lehet, ám rejt egy apró titkot. Ez nem más, minthogy olyan speciális bevonatot kapott, ami nemcsak megszűri az UV-sugárzást, hanem képes a kabint nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartani. Ez őrület: Benzinszagú parfüm? Igen, ez a Ford Mach-Eau!
Szokatlan látvány volt, hogy a memóriás ülések támlája nagyon vékony, hirtelen nem is tudnék más autótípust felhozni, ahol esetleg ilyennel találkoztam volna.
A Ford Mustang Mach-E utasterének egyik legizgalmasabb része az intuitív 15,5”-os tablet, amin mindössze egy tekerőgombot helyeztek el, ez maga a hangerőszabályzó. Sokaknak nem, nekem ezzel szemben kifejezetten tetszett, hogy van valami, ami kicsit megbontja a méretes, sík felületet. Egy mozdulattal egészen könnyen le lehet halkítani a rádiót, nem kell a multikormányon nyomkodni a pici gombokat. A többzónás klíma vezérlése azonban elsőre nehézkesen ment, bonyolultnak tűnt, végül rájöttem, hogy egészen egyszerű. A szintén tekerős megoldással ellátott „váltókar” ismerős lehet más Ford modellekből, például a Focusból. Egy korábbi Focus tesztünket itt találod: Az új Ford Focus kombi olyan, mint egy sportkupé
Az indukciós, vagyis vezeték nélküli töltés is lehetséges volt a Ford Mustang Mach-E tesztváltozatában, az autó tokkal együtt képes volt tölteni a telefonomat.
Bemutatkozik az újgenerációs SYNC
A Mach-E-ben mutatkozott be az újgenerációs SYNC rendszer (SYNC 4A), amiről azt állítják, minél tovább használja valaki az autóját, annál intelligensebbé válik. A rendszer számos vezetéstámogató megoldást kínál. Megtanulja a vezető szokásait, és nagy örömömre szolgált, hogy képes a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkció élesítésére is.
Az infotainment-rendszer gyors, jól átgondolt, nem bonyolult. Háromféle különböző vezetési üzemmódot állíthat be a sofőr az elektromos vadlóban. Ezek a „Suttogó”, „Élvezetes” és a „Féktelen” nevet kapták. Mindegyik mód esetében máshogy reagál az autó a kormányra, a gázadásra, a fékezésre, nagyjából mindenre. Sőt, Féktelen üzemmódban kilő, mint egy rakéta és még generált hangaláfestést is kapunk közben. Szintén a menüben állítható be az egypedálos vezetés, amit szerintem a Ford tökéletesre hangolt.
A környezetbarát crossoverbe 360 fokos kamerarendszer és parkolóasszisztens került, utóbbit kipróbáltam, és az autónak sikerült hajszálpontosan leparkolnia a padka mellé. Nem csak az az érdekes, hogy kívül nincs a kocsin kilincs, de a belsők valójában kallantyúk, amiket meg kell húzni az ajtónyitáshoz.
Teljesítményével mindenkit levesz a lábáról. Lapozz és kiderül, mit tud!