Más arcát mutatja a város bicikliről
Kis túránk a Nyugati-térről indult a Nagykörúton, majd az Oktogontól az Andrássy-út, Deák Ferenc tér, Dohány utca, Blaha Lujza tér, József-körút, Baross utca, Kálvin-tér, Kecskeméti utca, Egyetem-tér, Petőfi Sándor utca, Ferenciek-tere felé haladtunk. Meglepően gyorsan bejártuk ezt az 5-6 km hosszú útvonalat. Jó érzés volt elszáguldani az álló kocsik mellett, lehagyni a gyalogosokat, szabadon arra menni, amerre szeretnék (persze betartva a KRESZ-t). A Dohány utca például szinte teljesen üres volt, ami a most indult forgalomcsillapítási projekteknek köszönhető.
Ezen a délelőttön azonban fontos dolog történt: Budapest kerékpárútjai által olyan szemszögből tapasztalhattam meg a várost, amilyenből eddig még nem sikerült! Nem suhantam el a szépségei előtt, mint autóval, viszont nagyobb távot bejártam ugyanannyi idő alatt, mintha gyalogoltam volna. Mindeközben szabadnak éreztem magam, sütötte az arcomat a nap, és sportoltam…na jó, azért ez nem volt nagy izommunka, de mégsem egy autóban ücsörögtem. És ami nagyon fontos: azt hittem, sokkal rosszabb lesz az autók mellett tekerni. Ám egyáltalán nem éreztem félelmetesnek a forgalmat – persze azért résen kell lenni, nem lehet „eszetlenül” tekerni. És az is hasznos lehet, ha előre tudjuk, hogy merre akarunk menni, ha jól ismerjük az útvonalakat, úgy sokkal magabiztosabbnak érezhetjük magunkat.
Egyébként szerintem jó lenne, ha minden autós kipróbálná, hogy milyen kerékpárosként közlekedni Budapesten. Valószínűleg másként vélekedne utána, és jobban figyelne rájuk…De ez fordítva is igaz. A bicikliseknek is érdemes lenne néha autót vezetniük a nagy forgalomban, miközben mellettük tekernek el a bringások.
És hogy a tesztnap fényében ezentúl bicikliznék-e Budapesten? Ha a belvárosban laknék, és ott is dolgoznék, akkor biztosan. De mivel külső kerületben élek, ezért nem tudom beválllani. Nekem marad továbbra is az autó, a BKK járatai és a gyaloglás.