A dizájn és az ergonómia násza

Az új UX 300e utasterében kényelmesen kézre esik minden kezelőszerv, és az ergonomikus tenyértámasszal kiegészített, intelligens kialakítású középkonzolon az audiorendszer kapcsolói is helyet kaptak. A műszeregység digitális sebességmérője sportos hatást kelt. Mellette pedig a vezető egyetlen pillantással ellenőrizheti a még megtehető távolságot, akárcsak a négyfokozatú lassítási visszajelző adatait. Az UX 300e és vezetője között nagyon fontos kapcsolódási pont a gyönyörű kidolgozású fokozatválasztó kar. A hagyományos váltókart helyettesítő szerkezet tökéletesen belesimul a tenyérbe. A kar kifejezetten rövid úton mozog, hogy a váltás még gyorsabb legyen. Az UX 300e hátsó üléssorát úgy tervezték meg a Lexus mérnökei, hogy az utasok kényelmesen üljenek, de az ülések alatt elhelyezett akkumulátornak is elegendő hely jusson.

lexus ux 300e belső elektromos autó 2021
A beltér és a külvilág harmonikusan összekapcsolódik az elektromos Lexus utasterében

A Lexus UX 300e akksija okosan van elhelyezve

Míg a 2640 mm-es tengelytáv hozzájárul a kényelmes, stabil menettulajdonságokhoz és az utastér tágasságához, addig a 4495 mm-es teljes hossz, valamint a kategóriában legjobbnak számító 10,4 m-es fordulókör a könnyű manőverezés és parkolás záloga. A kilátást javítja az alacsony gépháztető.

lexus ux 300e formaterv és méretek
Formaterv és méretek: az új elektromos hajtású Lexus koncepciója ideális a városi közlekedésre

Mivel a kompakt méretű lítiumion akkumulátort a hátsó üléssor és a kabin padlója alá építették be, az autó hátsó térkínálata alig csorbult a többi UX modellhez képest. A fejtér csupán 16,4 mm-rel lett kisebb, a csomagtér pedig még 47 literrel nőtt is az UX 250h hibridhez képest. A kalaptartóig pakolva immár 367 liternyi poggyász fér el benne. A csomagok bepakolását a kézhasználat nélkül is nyitható csomagtérajtó könnyíti meg.

Az európai bevezetéssel egy időben a Lexus az egész kontinenst lefedő töltőhálózatot is átnyújt vásárlóinak.

1
2