lexus UX 300e
Az újdonság felvonultatja a Lexus-modellekre jellemző formai megoldásokat

A várhatóan idén év végén Magyarországon is bemutatkozó UX 300e a Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modellje. Magában hordozza a hibrid UX génjeit, a feltűnő, futurisztikus dizájnt és kézműves ’Takumi’ részleteket. Az akkumulátoros elektromos hajtás ugyanakkor olyan lehetőségeket is magában rejt, amelyek révén nem túlzás kijelenteni, hogy a vadonatúj UX 300e a külső és belső formatervezés diadala.

Minden porcikájában egyedi az új UX 300e

Az újdonság – amely 2019 végén mutatkozott be – kivétel nélkül felvonultatja a Lexus-modellekre általánosan jellemző formai megoldásokat. Ilyen például az egyedi hűtőmaszk, a merész vonalvezetés, valamint az atlétikus, kupészerűen ívelő tető. Szemből nézve feltűnik a különleges nappali menetfények nyílhegy alakú kialakítása a fényszórók felett, kihangsúlyozva a Lexus modellek egyik jellegzetességét, az L vonalú világítási képet. Ezek mintegy szemöldökként jelennek meg a LED fényszórók felett.

lexus ux 300e elektromos autó 2021
2640 mm-es tengelytáv, 4495 mm-es teljes hossz, 10,4 m-es fordulókör jellemzi az új szabadidőjárművet

Ha az UX 300e változatot közelebbről megvizsgáljuk, felfedezhetjük, hogy exkluzív 17 és 18 colos keréktárcsákat és ‘Electric’ feliratú oldalsó plaketteket kapott. Emellett pedig az elektromos jármű az egyen- és váltóáramú töltőcsatlakozók fedeléről is felismerhető, amelyek diszkréten bújnak meg a hátsó rész bal, illetve jobb oldalán.

Exkluzív 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák

A kifejezetten az UX 300e modellhez tervezett 17 és 18 colos keréktárcsák középszürke fényezéssel készülnek. Ahogy az UX modellen, a 17 colos kerék küllőinek mindkét oldalán légterelő lapocskákat találunk. Ezt a megoldást a Formula 1-es versenyautók hátsó szárnyán kialakított kiegészítő elem, a légáramlást szabályozó és a leszorító erőt fokozó ‘Gurney lap’ ihlette. Az innovatív kerékkialakítás stabil fékteljesítményt és hatékonyabb fékhűtést biztosít, valamint mérsékeli a légörvények kialakulását a jármű oldalfala mentén.

ux 300e lexus
Magabiztosabb vezethetőséget kínálnak ezek a keréktárcsák

Még tovább tökéletesített aerodinamika

A lámpatestbe beépített szárnyak mintegy 16 százalékkal mérsékelik a légnyomás-változás mértékét, így kanyarvétel során, valamint oldalszélben egyaránt stabilizálják a jármű hátulját. Emellett az UX 300e alsó hűtőrácsának lamellái az akkumulátor állapotától függően automatikusan nyitnak és zárnak. Ez is hozzájárul az UX 300e 0,31-es légellenállási együtthatójához. Amikor a haladás során több levegő áramlik be, mint amennyi a hűtéshez kell, a lamellák bezáródnak, optimalizálva a hűtőrácson áthaladó levegő mennyiségét. A mérnökök megnövelték az alsó padlóburkolat méretét, és az akkumulátor alsó felületét simára formálták, hogy ezzel is kisimítsák az autó alatt képződő légörvényeket.

Az elektromos Lexus bemutatása a következő oldalon folytatódik.

1
2