Több mint 15 ezer nagycsalád vett már kocsit kormányzati támogatással, közülük több mint 4 ezren vásároltak autót lízingszerződéssel – közölte a Magyar Lízingszövetség. (Arról, hogy lízinggel vagy kölcsönnel járunk jobban, itt írtunk részletesebben.)
A csaknem egy éve kezdődött program majdnem 28 ezer kérelmet fogadott. Az állami hozzájárulás összege elérte a 35 milliárd forintot, a lízingfinanszírozásoké a 11,5 milliárd forintot, vagyis az autónkénti átlag a kormányzati támogatással együtt csaknem 3 millió forint. A Magyar Lízingszövetség az állam, a lízingcégek és az autópiaci szereplők sikeres együttműködéseként értékelte az adatokat.
Egyértelmű siker az autóvásárlási támogatás
Thomka Ferenc, a szervezet elnökségi tagja kifejtette, hogy a nagycsaládosok 4841 lízingfinanszírozási kérelméből 4438-at hagytak jóvá a lízingtársaságok. A jóváhagyott kérelmek a következő hetekben jutnak el a szerződéskötésig. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elsősorban a belföldi autópark megújulása miatt üdvözli a programot. Gablini Gábor elnök azt is kiemelte, hogy autóvásárlási támogatás hatására megugrott a hétüléses autók iránti kereslet. 2020 első hat hónapjában 8 ezer darab talált gazdára, vagyis tizenkétszer annyi, mint 2019 első felében. Az autóvásárlási támogatás kapcsán íme, a legnépszerűbb modellek: az általunk is tesztelt Dacia Lodgy, Opel Combo, Skoda Kodiaq, VW Touran, Peugeot Rifter, Citroën Berlingo. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint a program a várakozásoknál is sikeresebb volt az első évben. A 2021-es költségvetés pedig újabb 15 milliárd forinttal járulhat hozzá a nagycsaládosok autóvásárlásához.
A legalább három gyereket nevelő családok tavaly július óta kérhetnek támogatást. A autóvásárlási támogatás összege az autó bruttó vételárának 50 százaléka, de legfeljebb 2,5 millió forint.