A Peugeot új, teljesen elektromos meghajtású e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC reklámügynökség és a Clear Channel közterületi reklámcég. A Peugeot plakátja Párizsban volt látható.
A csendet próbálja bemutatni a plakát
Az elektromos autók egyik jellemzője, hogy nagyon csendesen működnek, ami persze elsőre akár zavaró is lehet a gyalogosok számára, hiszen nem hallják a közeledő járművet. Az EU-ban egyébként pont ezért tervezik, hogy bizonyos sebesség alatt fehér zajt kell ezeknek kibocsátani, ugyanakkor a városi zaj csökkentésében komoly szerepet fog játszani az elterjedésük. A kampányhoz készült film szerint ha minden autó elektromos lenne, a zajszint 30 százalékkal csökkenne. Ezt a csendet próbálták megmutatni az óriásplakáttal.
Jó ötlet, de nem teljesen igaz
Több ezer akusztikus érzékelővel szerelték fel, amelyek a városi zajt energiává alakítják, amivel aztán az elektromos autókat fel lehet tölteni. Az ötlet mögött meghúzódó technológia alapja a piezoelektromosság. Ennek lényege, hogy bizonyos anyagok felülete nyomás hatására elektromosan töltött lesz – ebben az esetben az akusztikus szenzorok felülete töltődik fel a zaj hatására. A Peugeot plakátja Párizs egyik legzajosabb közterületén lett felállítva még októberben. A dolog szép, de ugyanakkor nem teljesen igaz. A Peugeot elismerte, hogy maga a billboard nem termel annyi áramot, amennyivel valóban fel lehet tölteni egy elektromos autó akkumulátorát. Ehhez ugyanis a plakátot csatlakoztatni kell a város hálózatára.
A reklámban feltűnő Peugeot 208 egyébként az a modell, amely nemrég a Car Desing Award legjobbja lett.
Forrás: Kreatív online