A BMW 530e felniben is verhetetlen
Szerencsére nincs túlbonyolítva a színkombináció, viszont árak tekintetében nem olyan letisztult az árlista, mint az autó külseje. A P0C3Z kódú Tanzanit Kék árnyalatért 793 600 Ft felárat kérnek és a legszebb az egészben, hogy ez csak a kezdet. Ha egy kicsit tovább konfiguráljuk a plug-in hibrid 5-öst, hamar azon kapjunk magunkat, hogy jó sok extrával fel lehet ruházni, jó sok pénzért. Tíz után már nem számoltam, hogy hányféle különböző felniszett kérhető az autóhoz. Na jó, de. Tizenegy.
Az 530e azért is ilyen mutatós, mert multiküllős, 19”-os könnyűfém felnik vannak alatta. Nem csak havas, de száraz, napsütéses időben is igencsak hangsúlyosak. Én például kisebbet nem, de egy 20”-as szettet még bevállalnék alá. Még jó, hogy olyat is kínálnak a BMW-nél!
Érdemes kompromisszumot kötni! – BMW 530e xDrive
Az utasteret csakúgy, mint a mozgását és megjelenését, a kifinomultság jellemzi. Az anyaghasználat kifogástalan. Minden nagyon minőségi, finom tapintású és könnyen kezelhető. Elefántcsont – ez a szín az uralkodó a beltérben, és, hogy egy icipicit még fokozzam a kedélyeket, a varrásmintázat árulkodik arról, hogy ez nem a széria felszereltségű Dakota bőrkárpit, hanem Nappa bőr. Ezért megint csak le kell tenni egy bizonyos összeget az asztalra, mindenki döntse el maga, hogy megéri-e. Szerintem ebben a színben nem. Hiába passzol eszméletlenül jól az autóhoz, azért látni, hogy megviseli az eltelt idő és könnyen koszolódik. Ha az ember nem foglalkozik vele és nem ápolja rendszeresen, akkor inkább döntsön a mokka vagy a fekete szín mellett.
Az ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is
Nem túloztam azzal, hogy szó szerint minden finom tapintású, az extrák közt szerepel az Alcantara tetőkárpit is antracit színben, a tesztautóban ez is jelen volt. A komfort, azaz a kulcsnélküli bejutás, a soft-close, az elektromos napfénytető, a kormányfűtés, a rolók hátul, az illatvariációk és a szellőztethető ülések mind egytől-egyig szuper dolgok. Éppen ezért a vásárló könnyen a bőség zavarába eshet, hiszen itt még mindig nem ért véget a felsorolás. Ha már ülésszellőztetésről esett szó, miután azon kaptam magam, hogy szétégeti a hátamat az ülésfűtés, aktiváltam ezt a funkciót és nagyon hatékonynak bizonyult. Ülésfűtéssel felszerelt autókhoz kifejezetten javaslom a hűtést is!
Elsőre azt gondoltam, hogy ez a BMW is valamiféle M Sport felszereltség, de nem, ez a Luxury Line, viszont kérhető bele az M-es bőrkormány. A vezeték nélküli telefontöltőt a pohártartók mögött helyezték el. Ha éppen frissen vettem le a töltőről a telefonom, mielőtt elindultam otthonról és nem szerettem volna ismét töltőre rakni az autóban, sajnos nem nagyon tudtam máshová tenni. Nem nyomkodom vezetés közben, de szeretem, ha szem előtt van. A pohártartókba nem fért bele, így kizárásos alapon az ajtópanelbe vagy a könyöklő tárolójába tudtam helyezni. A „telefon probléma” mellett további fennakadást okozott, hogy a klíma érintőgombjai túl picik és túl közel vannak egymáshoz, így nem sikerült mindig azt a funkciót kiválasztani, amit szerettem volna, főként nagyobb sebességgel haladva.
Lapozz, és eláruljuk, miért van mindig finom illat ebben az autóban!