A szállító sármos főszereplőjének az autója is lehetne a BMW 530e

A BMW 530e abszolút naprakész vezetéstámogató rendszerek tekintetében (is)

BMW 530e M-mes kormánykereke

A műszerfal lehetne egy kicsit jobban, egyszerűbben áttekinthető, de szerintem ez csak megszokás kérdése. Hiányoltam, hogy normál módban nem, csak a sport kijelző aktiválásánál jelenik meg a fordulatszámmérő. A multimédia rendszer könnyen kezelhető, nem késlekedik, nincsenek indokolatlan lefagyások, akadások. Felbontása hibátlan. Az 530e abszolút naprakész vezetéstámogató rendszerek tekintetében (is). Az aktív kormányzás mellett aktív sávtartó és fáradtságfigyelő asszisztens is van az autóban. A telepített alkalmazások között híreket is olvashatunk, hogy ne csak autónk, hanem mi is naprakészek legyünk.

BMW érintős kijelző

Vezetés közben könnyen felfigyelhetsz arra, hogy hallod a saját lélegzetvételed, ami arra utal, hogy remek a hangszigetelés. A téligumik ellenére kerékzaj sem volt, autópályán pedig a szélzaj is nuku. Nem érezni az autó csaknem 5 méteres hosszát, még kanyarokban sem. Olyan könnyed, mintha egy kis ferdehátút vezetnél, de tényleg. A futómű lágy és gyengéd, ez az autó minden porcikájával és erejével azon van, hogy maximális komfortérzetet nyújtson a használójának.

Vezetni öröm és élmény

BMW belső visszapillantó

Gondolataimat összegezve is csak pozitív dolgokat tudok leírni a BMW 530e xDrive-ról. Tényleg egy limuzin, ami tekintélyt parancsoló megjelenéssel bír és kifejezetten jól áll neki az elektromosság adta „suhanás”. Ez nem egy agyon tuningolandó autó, ami alá minél kirívóbb kipufogórendszer kell, és nem is az a BMW, amivel driftelni fogsz. Vezetni öröm és élmény. Fogyasztásban akkor a leghatékonyabb, ha fel van töltve az akkumulátor és annak megfelelően közlekedünk vele. A helykínálat és az anyaghasználat szintén csillagos 5-ös. A zöld rendszám is jól áll neki, az egyedüli dolog, amiben még van hova fejlődnie a BMW-nek, az az elektromos hatótáv kérdése, illetve annak növelése.

Sajnos ez idővel azzal fog járni, hogy a belsőégésű motorok teljesítménye egyre kevesebb lesz, ha hathengeres motorról ebben az esetben már nem is, de legalább négyhengeresről beszélhetünk. Még mindig jobb, mint a háromhengeres. A tesztautó alapára 20 378 300 Ft, mindenféle extrával pedig könnyen 30 millió fölé tornázható az összeg.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4