Az Északi sarkkör közelében, Arjeplog jeges, hóval borított útjain a BMW iX5 Hydrogen ellentmondást nem tűrően bizonyítja, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia milyen megbízhatóan, kényelmesen és erőteljesen képes kielégíteni a hétköznapok mobilitási igényeit. Ez is érdekelhet: Piros, fehér vagy zöld? Mutatjuk, mit árul el rólad az autód színe
BMW iX5 Hydrogen: hamisítatlan menetdinamika, hatótávolság és használhatóság, minden időben
Az Északi sarkkör közelében végzett téli tesztekkel a BMW Group mérnökei a BMW iX5 Hydrogen következő fejlesztési fázisához érkeznek. A bajor prémiumgyártó még idén elkészíti a modell kisszériáját, miközben a hidrogéntöltő állomások hálózatának bővítéséhez is hozzájárul. „A szélsőséges körülmények között végzett téli tesztek egyértelműen igazolják, hogy a BMW iX5 Hydrogen még -20°C-os hőmérsékleten is képes maximális teljesítményt nyújtani, és így a nagyfeszültségű akkumulátorral és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modellek életképes alternatíváját jelenti” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. Témába vág: Szó szerint lefagyasztották a világ legdrágább autóját
A hidrogén hajtáslánc-technológia pedig még a fagyos környezetben is változatlan működési hatótávolságot garantál. A hidrogéntartályok utántöltése ráadásul csupán három-négy percet vesz igénybe. Az üzemanyagcellák a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményt állítanak elő, amelyet az elektromos motor a csúcsteljesítményű akkumulátorban tárolt energiával is képes megtámogatni. Így a maximális rendszerteljesítmény 275 kW / 374 lóerő, amely szükség esetén szinte azonnal a vezető rendelkezésére áll. A hidrogén hajtáslánc-technológia működésének egyetlen mellékterméke a vízgőz, amelynek hőjét rendkívül hatékonyan az utastér fűtésére használják fel.
További cikkek, amik érdekelhetnek:
- Lewis Hamilton már a múlté. A brit pilóta mostantól Lewis Larbalestier
- 7 rossz vezetési szokás, amivel tönkreteheted az autót
- Villanyautóban ülve ad tippeket ahhoz, hogyan spórolhatsz a benzinnel
- Új mélypont! 15 év fölött a magyar gépkocsik átlagos kora
- A magyarok szeretnének elektromos autóra váltani, de…
- Elektromos hajtással tér vissza az ikonikus hippibusz, itt az ID. Buzz
Forrás, fotók: BMW